جامعه

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

تیتر اول/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند سلیمان سلامت گفت: همه ما به دولت اعتماد داریم که روح بلند حاج قاسم سلیمان و سایر شهدا پشتیبان دولت و ما هستند.

وی افزود: سابقه پزشکی و تلاش ما تنها به این دو سال ختم نمی شود، در دفاع مقدس نیز نیروهای بهداری ما به همراه رزمندگان سابقه پزشکی خوبی را ثبت کردند اما موضوع ثبت نشد و تا آن زمان وارد عرصه هنر شد. باید اتفاق بیفتد

عین اللهی ادامه داد: در دفاع مقدس یک گروه پزشکی در نزدیک ترین نقطه به دشمن خدمات زیادی انجام دادند و این حماسه بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و تبلور یافت.

وی ادامه داد: کورونا با وجود فاجعه اش خیلی چیزها را فاش کرد و به نظر می رسد گرد و غبار از کشورها پاک شده است. کشورهایی که توانسته اند مردم خود را از این بحران نجات دهند، قدرت خود را نشان داده اند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن کشور هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در دوران کرونا به نمایش گذاشته شد.

عین اللهی افزود: در یک هفته در امارات در اثر حضور در کنار مردم و انجام کار انسانی واکسینه شدیم که این برای ما یک درس تاریخی است.

وی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا، دشمن سعی در تخریب کادر پزشکی داشت، اما کادر پزشکی کرونا حماسه آفرید و خود را نشان داد. اوایل انقلاب به بسیاری از خدمات پزشکی خود در خارج از کشور وابسته بودیم، اما امروز نادر است.

عین اللهی اعلام کرد: هویت ما ملتی معتقد به ولایت و خدمت به مردم است. دست وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و وظیفه روابط عمومی ما همکاری با هنرمندان است چرا که خدمت به هنر است که متبلور می شود و ما آمادگی داریم به هر نحوی از هنرمندان حمایت کنیم.

وی گفت: باید کیفیت ایجاد شده در کشور را در علوم پزشکی ادامه دهیم و به سمت اقتدار علم حرکت کنیم. می توان گفت برخی از بیمارستان های ما کوچکتر از اروپا و آمریکا نیستند که نتیجه استقلال ماست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند الگوهای ایثار، فداکاری و معرفت هستیم که سردار سلیمانی الگوی بسیار موفقی است. تاکنون 205 شهید در بخش کرونا داشته ایم.

وی از ایجاد شاخه هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این رشته را برای معرفی علوم پزشکی به هنرمندان و بالعکس ایجاد خواهیم کرد؛ این جشنواره شروع خوبی است و امیدواریم هر سال برگزار شود. سال

وزیر بهداشت گفت: کرمان به نام سردار سلیمان در جهان درخشید و قله کشور شد. ما همیشه به عهدی که با مردم بسته ایم پایبند هستیم و تا ظهور امام زمان (عج) لحظه ای نمی نشینیم و این حرکت را ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا