ورزش و نشاط

قیاس تیم نکونام و مجیدی مع‌الفارق است

سیدمهدی سیدصالحی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند فرهاد مجیدی هم تیمی مشابه تیم جواد نکونام داشت اما قهرمان شد، گفت: این مسأله قیاس مع‌الفارق است. تیم در دوران مجیدی اردوی آماده‌سازی برگزار و بازیکنان مدنظرش را جذب کرد.

مهدی سیدصالحی، بازیکن سابق استقلال در گفت‌وگو با تیتر اول، در مورد آخرین شرایط استقلال، اظهار کرد: شرایط استقلال، شرایط جالبی نیست. از قدیم گفته‌اند چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. وقتی تیمی می‌خواهد برای رقابت‌های لیگ برتر آماده شود قاعدتا باید یک اردوی آماده‌سازی داشته باشد. همچنین وضعیت بودجه، اردو و کادر فنی شما مشخص باشد.

نکونام خیلی تنها است

وی افزود: در شرایط فعلی جواد نکونام خیلی تنها است. هیچ کدام از این اتفاقات برای تیم استقلال نیفتاد. شرایط آماده‌سازی استقلال از لیگ محلات پایین‌تر بود چون اردویی نداشتند و تیم در اختیار بدنساز قرار نگرفت. استقلال این موارد را نداشت و نتوانست بازیکن مدنظرش را جذب کند. ضمن اینکه بازیکنان تاثیرگذار این تیم جدا شدند.

بازیکن سابق استقلال تصریح کرد: قاعدتا چنین مسائلی به استقلال ضربه می‌زند. جواد نکونام هم دست تنها و دست خالی بوده است. مطمئنم جواد نکونام این درایت را دارد که با وجود همه مشکلات در کنار همراهی هواداران تیم را به جایگاه قابل قبولی برساند.

سید صالحی در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از شرایط نقل‌وانتقالاتی استقلال چطور است، تصریح کرد: وقتی شما بودجه‌ای ندارید، نمی توانید در بازار شرکت کنید. مثل این می‌ماند که ما قصد داریم با چک، خودرو خریداری کنند و تیم های دیگر به صورت نقدی بازیکن خریداری می‌کنند. در چنین شرایطی معلوم است که آن نمایشگاه‌دار خودرویش را به کسی می‌فروشد که پولش نقد باشد.

استقلال بازیساز می‌خواهد

وی افزود: در حال حاضر شما بازار نقل و انتقالات را نگاه کنید. مهرداد محمدی بازیکن تاثیرگذاری است که به استقلال اضافه شده اما در پست های دیگر بازیکنانی نظیر مهدی قایدی و محمد محبی از این تیم جدا شدند. ضمن اینکه استقلال نیاز دارد یک بازیکن بازیساز جذب کند که ممکن نشد و قاعدتا باید به دنبال جذب بازیکنان خارجی برود.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال گفت: آن خواسته هایی که جواد نکونام داشته برآورده نشده، ولی امیدوارم بازیکنان با تمام وجودشان برای استقلال بازی کنند.

نکونام جز استوری کردن کاری نمی‌تواند بکند

سیدصالحی عنوان کرد: جواد نکونام به استقلال آمده و با یک‌سری مشکلات مواجهه شده اما کاری از دست او برنمی آید جز اینکه تعدادی استوری که مشکلات را اعلام کند. او با هزار امید و آرزو به استقلال آمده که شرایط خوبی برای استقلال رقم بزند. البته او سابقه بازی در استقلال را دارد و با شرایط این تیم بیگانه و ناآشنا نیست و مطمئنا به تیم آمده که به آنها کمک کند. ولی شرایط جوری است که هواداران از نکونام انتظار دارند و فشار زیادی روی او قرار دارد. برای یک مربی هیچ چیزی بدتر از این نیست.

وی عنوان کرد: استقلال با این نام و آوازه و طرفداران، باید حداقل شرایط سخت افزاری و نرم افزاری را داشته باشد. مگر می شود اردوی پیش فصل نرود؟ مگر می‌شود تیم مربی بدنساز نداشته باشد. قاعده این است که در اسرع وقت نهایتا دو  یا سه روز بعد از عقد قرارداد، کادرفنی انتخاب می شد. بعد در این میانه مدیر عامل استقلال عوض شد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد:  صحبتی که با آقای خطیر دارم این است که وقتی که این پست را قبول می‌کرد باید شرایط را می سنجید و درک می کرد. وقتی استقلال بودجه‌ای ندارد آمدن ایشان فایده ای ندارد. اگر پول و بودجه‌ای به تیم تزریق نشود فایده ای ندارد! هزار نفر هم در راس هرم مدیریتی استقلال قرار بگیرند کاری از پیش نمی‌توانند ببرند. چون پول حلال مشکلات استقلال است.

سید صالحی در پاسخ به این سوال که چه تیم هایی را مدعی می بیند، گفت: تیم های پرطرفدار مثل سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و حتی خود استقلال. با اینکه شانس استقلال به دلیل نحوه آماده سازی پیش فصل و مسائل مالی خیلی خوب نیست اما در فوتبال ما گاهی اوقات بازیکنان با تعصب و علاقه فردی خود کارهایی رقم می زنند که کسی انتظار آن را ندارد.

وی درباره صحبت بعضی کارشناسان مربوط به اینکه استقلال در فصل قهرمانی با مجیدی، بازیکن بزرگ نداشت، گفت: این موضوع قیاس مع الفارق است. تیم در دوران مجیدی اردوی آماده سازی برگزار و بازیکنان مد نظرش را جذب کرد. 

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا