استان ها

راه اندازی سامانه هوشمند جمع آوری زباله‌های خشک در یزد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از یزد، محمدرضا برزگر با اشاره به 330 تا 340 تن زباله در یزد گفت: 30 تا 40 درصد این زباله ها پسماند خشک است که 10 تا 13 درصد آن قابل بازیافت است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند جمع آوری زباله خشک برای اولین بار در یزد گفت: تاکنون زباله های خشک شهر یزد به صورت سنتی از طریق 13 خودرو و کیوسک های ویژه مستقر در سطح شهر جمع آوری می شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای خانگی یزد با بیان اینکه روزانه 6 تا 7 تن پسماند خشک به روش سنتی در شهر یزد جمع آوری می شود، گفت: متأسفانه در عین حال شاهد مشکلاتی از جمله سرقت زباله و فعالیت غیرمجاز پسماند هستیم. . در این راستا که در این راستا رستا با هدف حفظ بهتر محیط زیست و افزایش مشارکت شهروندان در زمینه مبدا جدایی از نظام هوشمند ایجاد شده است.

برزگر با اشاره به راه اندازی آزمایشی این سامانه در محله مسکن شهر یزد از شهریور ماه سال جاری گفت: در این مدت 734 شهروند به این سامانه پیوستند و از این طریق اهالی بیش از 2140 کیلوگرم زباله خشک سورت شده دریافت کردند. و در ازای آن پول دریافت کرده اند.

وی درباره نحوه دریافت و عضویت در این سامانه اظهار داشت: سامانه مذکور به نشانی bazpas.yazd.ir قابل دسترسی بوده و ساکنان می توانند با مراجعه به این آدرس و نصب اپلیکیشن بازپس درخواست خود را برای جمع آوری زباله خشک ثبت کنند.

این مسئول بیان کرد: شهروندان یزدی برای بهره مندی از سامانه استرداد ابتدا به سامانه مربوطه مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای خانگی ادامه داد: هنگام انتخاب گزینه ثبت نام باید ابتدا اطلاعات خود را وارد کرده و در نهایت تایید کنید که پس از ثبت نام وارد سامانه مدیریت جمع آوری پسماند خشک شده اید و می توانید پسماندهای خشک را جمع آوری کنید.

وی یادآور شد: ساکن پس از انتخاب گزینه درخواست جمع آوری زباله، نوع زباله را انتخاب و وزن تقریبی آن را وارد می کند و در این مرحله آدرس دقیق ساکن از طریق نقشه یاب وارد می شود و سپس زمان جمع آوری مورد نظر خواهد بود. انتخاب شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، پس از ثبت درخواست در صفحه اصلی، محل و زمان جمع آوری عامل به اطلاع ساکنین می رسد.

بزگرر تصریح کرد: شهروندان برای استفاده از خدمات شهری مانند اتوبوس های شهری، پارک های شهری و … می توانند امتیازات ریالی را در کیف پول شهروندان خود ذخیره و به حساب بانکی خود واریز کنند.

48

دکمه بازگشت به بالا