استان ها

درمان بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی، دقیق‌تر از سایر استان‌ها انجام شده است

تیتر اول / آذربایجان شرقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: درمان بیماران ویروس کرونا در آذربایجان شرقی دقیق تر از سایر استان ها است.

عباسعلی درستی سه شنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت: تنها پروتکل درمانی مصوب که خطر مرگ را چهار برابر کسانی که این دارو را دریافت کرده اند نسبت به کسانی که آن را دریافت نکرده اند کاهش داده است ، برم بواسیر است. زادگاه پروتکل درمان استان ما است.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری ویروس کرونا قلب در آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است ، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان ما کمتر از پنج درصد و در کشور بیش از شش درصد است.

وی با بیان اینکه بیماران فضای جسمی کافی برای بستری شدن در بیمارستان را دارند و بسیاری از آنها پس از اجرای طرح تحول سلامت ساخته شده اند ، گروهی از دانشمندان و کارشناسان را یکی از دلایل موثر در درمان بیماران ویروس کرونا در استان ذکر کرد.

به گزارش تیتر اول ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه هیچ واکسن یا داروی مصوب برای درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب وجود ندارد ، گفت:

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما به دلیل تولید واکسن ویروس کرونا در سطح وزارتخانه پیگیری می شود ، زیرا فرآیند تولید واکسن فرآیند دشواری است ؛ وزارت تحقیقات در حال تولید سه یا چهار نوع واکسن است و حتی یکی از آنها واکسن است ، اما ما نباید انتظار تولید واکسن در کوتاه مدت را دارید.

وی با بیان اینکه مدیریت و کنترل بیماری ویروس کرونا قلب در شرایط فعلی منوط به همکاری بین مردم ، سازمان ها و ارگان های دولتی و رعایت پروتکل های بهداشتی است ، گفت: مدیریت پروتکل های بهداشتی بدون نظارت و همراهی با افراد غیرممکن است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تشخیص سرماخوردگی و بیماری ویروس کرونا قلب با علائم بالینی غیرممکن است ، گفت: تفاوت این دو بیماری به آزمایش های مورد نیاز بستگی دارد.

در بخشی دیگر از سخنرانی ، درستی با اشاره به اهمیت تغذیه در تقویت سیستم ایمنی خاطرنشان کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی و ویتامین ها غیرقابل انکار است ، اما فقط مفید است و با تقویت سیستم ایمنی بدن نمی تواند از بیماری جلوگیری کند ، اما رعایت پروتکل های بهداشتی تنها برای جلوگیری از این بیماری است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرهای ناشی از تاجگذاری در آذربایجان شرقی از ماه آوریل تاکنون ، در پایان اظهار داشت: قبل از اوج بیماری ، تعداد موارد مثبت کمتر از 300 مورد و تعداد کل بستری در بیمارستان ها کمتر از 700 مورد بود. متأسفانه اکنون 1400 بستری در بیمارستان داریم و تعداد موارد جدید هر روز به حدود 600 مورد رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا