ورزش و نشاط

عکس| واکنش پورعلی‌گنجی به ماجرای بیرانوند

به گزارش خبرگزاری تیتر اول؛ صبح امروز علیرضا بیرانوند با حضور در سازمان لیگ قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد. مرتضی پورعلی گنجی مدافع پرسپولیس با انتشار پستی در اینستاگرام به ماجرای بیرانوند و مشکلات پرسپولیس پرداخت و نوشت:

سلام به هواداران باشگاه بزرگ پرسپولیس.

یک ماه پس از بالا بردن دو جام قهرمانی و جشن‌های شیرین به همراه هواداران، شرایط طوری است که انگار قرار است آن روزهای خوب از دماغ همه ما بیرون بیاید! ما احتمالا تنها یا از معدود باشگاه‌هایی هستیم که هنوز تمرینات پیش فصل را آغاز نکرده‌ایم و از تمدید قرارداد و توافق با بازیکنان هیچ خبری نیست.

این حال و روز باشگاهی است که همین چند روز پیش، دو جام قهرمانی را بالای سر برده و کار مسئولان فوتبال ایران را برای برگزار نکردن بازی سوپرجام ساده کرده است؛ باشگاهی که باید امروز با تزریق منابع مالی به واسطه عملکرد درخشان در فصل گذشته، بهتریت شروع را داشته باشد اما از همه جا می‌شویم که امسال، سال سیاست‌های انقباضی و کاهش هزینه‌ها و … است.

من به عنوان یک بازیکن حق دارم از خودم سوال کنم که چرا پرسپولیس بعد از نمایش فوق‌العاده پارسال که با همت بازیکنان و کادرفنی و البته حمایت مدیران باشگاه حاصل شد، باید در چنین مضیقه‌ای قرار داشته باشد؟ تا کی قرار است قهرمانی‌ها بدون پاداش و بدون جایزه باقی بماند؟ اگر فوتبال منفعت بزرگی به همراه دارد، این منفعت مالی چرا به بازیکنان و مربیان به عنوان مهم‌ترین چرخ‌دنده‌های این بازی بزرگ نمی‌رسد و چرا همیشه وقتی که قرار است اصلاحاتی در اقتصاد فوتبال صورت بگیرد، حتما نظر اولیه روی کاهش دستمزدها است؟

سوال دیگر من این است ما به واسطه عملکرد خوب‌مان در فصل گذشته آیا نباید تفاوتی با بقیه داشته باشیم؟ آیا نباید این زحمت و این تمرکز و این ایجاد شادی با واکنش مناسب (از نظر اقتصادی) مواجه بشود؟ دلخوشی ما البته به تشویق هواداران میلیونی پرسپولیس و خوشحال کردن آنها است اما در دنیای واقعی بعد از اتمام جشن، سعی می‌کنند پاداش برپاکنندگان را هم در نظر بگیرند.

البته صحبت من لزوما مادی و مالی نیست؛ بحث من ایجاد فرهنگی برای قدردانی از کسانی است که برای ما شادی‌آفرین بوده‌اند. از گذشته تا امروز، این مسئله از فوتبالیست‌های ممتاز ایران دریغ شده و امروز هم می‌بینید که ستارگان پرسپولیس بابت قراردادهایی که مبلغ چندانی ندارند و در فوتبال ایران رقم کاملا معقولی به حساب می‌آیند، چه دردسری را پشت سر می‌گذارند

کاری که علی بیرانوند انجام داده و گره ذهنی که او در آن گیر کرده، واکنشی به این اتفاقات است؛ اینکه پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین باشگاه فوتبال ایران، آنقدر درگیر مشکلات اقتصادی است که توان ایجاد ملزومات لازم برای شروع تمرینات پیش فصل را ندارد. تاکید می‌کنم آن هم بعد از کسب دو جام قهرمانی و در شرایطی که امروز باید خودمان را آماده یک فصل رقابتی جدید و تقویت تیم برای یورش به فتح قهرمانی آسیا کنیم.

بسیار عجیب است که آن روزهای خوش،‌ جای خود را به این سردرگمی امروز داده است.

عکس| واکنش پورعلی‌گنجی به ماجرای بیرانوند

258258

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا