اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: اجرای دیرهنگام اصلاحات ارزی هزینه های جانبی اجرای این طرح را افزایش داده است و دولت باید در این زمینه اقدام کند.

به گزارش تیتر اول، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی پس از اجرای سیاست اصلاح ارزی دولت، گفت: متأسفانه علیرغم اینکه بخش خصوصی در سال‌های اخیر بارها اعلام کرده سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی در دستور کار نیست. به نفع اقتصاد ایران». با این حال، دیدیم که این اصلاحات با یک دهه تاخیر انجام شد.

وی ادامه داد: البته اگر این اصلاحات در گذشته در دستور کار قرار می گرفت، هزینه های جانبی و مشکلات اداری بسیار کمتر می شد، اما شرایط فعلی باید سختی های جدیدی را متحمل می شد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه اصلاحات ارزی باید مرحله به مرحله انجام شود، در سایت اتاق ایران گفت: یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم گرانی کالاهای صنعتی است. ظرفیت بازار

رضایی ادامه داد: با این شرایط می توان انتظار داشت که این اصلاحات در یک دوره پنج ساله به مرحله نهایی خود برسد و تا آن زمان اقتصاد ایران بتواند خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای ایرانی در صادرات نیز موثر خواهد بود، گفت: باید قیمت تمام شده محصولات خود را به گونه ای نشان دهیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی، کالای ایرانی در بازارهای بین المللی نیز قابل رقابت باشد. . . در برخی بازارها، ما قبلاً این ظرفیت را از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا