بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

آبرسانی عمیق پوست در منزل

آبرسانی عمیق پوست، موجب می شود شما بتوانید پوستی شاداب و لطیف داشته باشید. همه ما مطلع هستیم که حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست تا چه میزان برای حفظ جوانی و سالم شدن پوست موثر است. شما می توانید پوست خود را با شیوه های خانگی تقویت کنید. همانطور که می دانید اکنون اکثر خانم ها و آقایان به سلامتی پوست خود اهمیت زیادی می دهند؛ از همین رو با استفاده از شیوه های خانگی مثل نوشیدن آب کافی، مصرف غذاهای ویتامین دار، استفاده از روغن های گیاهی و…. می توانید پوستی شفاف داشته باشد. حتی میتوانید از بهترین روغن ها برای آبرسانی پوست خود استفاده کنید.

در سلامت و زیبایی ظاهری، پوست به عنوان بیرونی ترین عضو نقش بسیار زیادی دارد؛ به خاطر همین چه زن چه مرد در مراقبت از پوست خود حساس شده اند. دلیل اصلی خرید محصولات مراقبت و محافظت از پوست نیز همین است؛ همچنین استفاده از روش های خانگی و طبیعی  مراقبت از پوست در کنار استفاده از انواع آبرسان ها طرفداران بسیاری دارد.

آبرسانی پوست چیست؟

رطوبت رساندن به پوست را آبرسانی پوست می گویند. پوست هم مانند سایر عضوهای بدن به آب و رطوبت نیاز دارد؛ زیرا اگر آب و رطوبت کافی به آن نرسد پوست دچار کم آبی شده و ظاهری کدر، پوسته پوسته و خشک خواهد داشت. آبرسانی منجر به شادابی، یک دست شدن بافت و طراوت پوست می شود. دوش گرفتن با آب داغ، استفاده از صابون حاوی سولفات، رژیم غذایی نامناسب و… باعث عدم آبرسانی به پوست می شود. استفاده از شیوه های خانگی آبرسانی پوست علاوه بر رساندن رطوبت به پوست، از تبخیر آب سلول ها، پوسته شدن لایه های بالایی پوست و کم شدن انعطاف پذیری لایه های زیرین پوست جلوگیری می کند. آبرسانی به پوست تنها از طریق خرید کرم آبرسان انجام نمیشود؛ بلکه روش های خانگی وجود دارد که حتی از محصولات مراقبتی نیز موثرتر است که در ادامه با این روش ها آشنا می شوید.

آیا میتوان در خانه مراحل آب رسانی به پوست را انجام داد؟

برای این که به افزایش آب و رطوبت پوست در خانه کمک کنید اقدام به آبرسانی پوست با روش های طبیعی کنید. برای این کار باید مقدار زیادی آب به پوست خود برسانید، پوست خود را مرطوب کنید تا آب درون پوست نفوذ کرده و در آنجا ذخیره شود؛ بنابراین با رعایت مراقبت های مناسب با توجه به نوع پوست مانع از خشکی و کم آبی آن شوید. روش های قابل دسترسی و ساده ای وجود دارد که می توانید بدون مراجعه به پزشک پوست خود را آبرسانی کنید. یکی از روش های قابل دسترس برای آبرسانی، اکسیژن رسانی و اکسیژن تراپی است اما در کنار این دو روش مهم ترین شیوه ای خانگی آبرسانی به پوست نوشیدن آب کافی است.

10 روش خانگی آبرسانی به پوست

همانطور که گفتیم همه ما می خواهیم پوست زیبا و جوانی داشته باشیم؛ از همین رو در کنار مصرف محصولات آبرسانی پوست، می توانید از روش های خانگی که در زیر عنوان می کنیم استفاده کنید.

1.     نوشیدن آب کافی

اولین و مهم ترین قدم برای آبرسانی به پوست نوشیدن آب کافی به صورت روزانه است؛ به خاطر همین پزشکان به همه افراد توصیه می کنند در طول روز ۸ لیوان آب بنوشند تا رطوبت و آب مورد نیاز پوست تامین شود.

2.     روی پوست خود عسل بمالید

برای این کار عسل را روی پوست بمالید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید پوست آغشته به عسل بماند؛ سپس آن را بشویید تا ضمن رطوبت رسانی، سلول های پوست انسان نیز تغذیه شود.

3.     مواد غذایی غنی شده با ویتامین مصرف کنید

در مواد غذایی خود از ماهی، روغن کبد ماهی، آلوئه ورا و روغن هایی مثل روغن زیتون، آرگان، بادام، نارگیل و… استفاده کنید تا ویتامین های مورد نیاز پوست مثل ویتامینC,A B,D  امگا ۳ و امگا ۶ تامین شود تا منجر به آبرسانی پوست شود.

4.     به رژیم غذایی خود آووکادو اضافه کنید

مصرف منظم آووکادو باعث می شود چربی های سالم به بدن وارد شود و این چربی ها باعث رطوبت رسانی به پوست و بهبود خشکی پوست شود.

5.     مواد غذایی که آب زیاد دارند مصرف کنید

اگر از مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی آب است، استفاده کنید به پوست خود کمک زیادی کرده اید. میوه و سبزیجات به ویژه هندوانه و خیار حاوی مقدار زیادی آب است که می تواند آب و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند.

6.     برای شست وشوی پوست از آب خنک استفاده کنید

شست و شوی پوست با آب داغ موجب خشکی پوست می شود و نمی تواند رطوبت و آب کافی را جذب کند؛ به همین علت برای شست و شو از آب خنک و ولرم استفاده کنید تا به آبرسانی پوست صورت و بدن کمک کند.

از محصولات مراقبتی متناسب با پوست خود استفاده کنید

اطمینان پیدا کنید که محصولات مراقبتی با پوستتان متناسب باشد و سپس آن را استفاده کنید؛ چون ممکن است باعث خشکی پوست شود.

7.     از مرطوب کننده برای آبرسانی پوست در خانه استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده ها برای آبرسانی پوست کمک شایانی به هیدراته ماندن پوست می کند.

8.     از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

برای محافظت از پوست و دهیدراته ماندن آن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر در برابر نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید، باعث می شود پوست آسیب دیده و نتواند رطوبت را جذب کند.

9.     پوست را به آب برنج آغشته کنید

آب برنج یک آبرسان عالی برای پوست محسوب می شود؛ به ویژه در فصل های سرد سال که پوست خشک می شود اگر آب برنج را به پوست خود آغشته کنید، پوست نرم و مرطوب شده و شروع به کلاژن سازی می کند.

10.لایه برداری سطحی پوست

اگر لایه برداری را به صورت مکرر انجام دهید، موجب آسیب رسیدن به پوست می شود؛ پس پوست را به صورت سطحی لایه برداری کنید تا سلول های مرده، آلوده، لک و تیرگی از بین برود و پوست برای جذب ترکیبات آبرسان آماده شود.

سخن پایانی

آبرسانی عمیق پوست همانطور که توضیح دادیم یکی از روش های ترمیم و رسیدگی به پوست است که تاثیر بسزایی در شاداب و جوانسازی پوست دارد؛ همچنین چین و چروک و علائم پیری را به تعویق می اندازد؛ بنابراین از روش های خانگی که برایتان عنوان کردیم استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا