حوادث

رانش زمین در چین با ۲۱ کشته

آفتاب‌‌نیوز :

مقامات محلی چین اظهار کردند که یکی از بزرگراه‌های این استان نیز به دلیل رانش زمین آسیب دیده است.

به گزارش آناتولی، رانش زمین در پی بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های اخیر رخ داده است.

گزارش‌ها حاکیست که در مجموع ۲۱ نفر در این حادثه طبیعی جان خود را از دست دادند و جستجو‌ها برای یافتن شش مفقود شده نیز ادامه دارد.

از ماه ژوئیه، استان‌های شمالی چین با باران‌های شدید و سیل ناشی از توفان‌های «دوکسوری» و «خانون» مواجه شده‌اند.

گفته می‌شود که بیش از ۱۴۰ نفر در حوادث مرتبط با سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

چین مانند بسیاری از کشور‌های نیمکره شمالی، امسال (۲۰۲۳) شاهد تغییرات شدید آب و هوایی بوده است و از اوایل ماه ژوئیه با موج گرما نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

این سیل‌ها تازه‌ترین نمونه از رویداد‌های اقلیمیِ شدیدی است که چین امسال تجربه می‌کند. این کشور امسال چندین بار دمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده که دانشمندان می‌گویند بر اثر تغییر اقلیم تشدید شده است.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشور‌ها به شدت از تصاعد گاز‌های گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا