اقتصادی

شرطی برای واگذاری ٥٠ تن طلای سرخ به یک شرکت/ کسی پاسخگو نیست

نایب رئیس انجمن زعفران کره جنوبی گفت: حدود 50 تن زعفران باقی مانده در انبارهای سالهای گذشته به یک شرکت صادراتی منتقل شد و مکانیزم های این انتقال مشخص نشده است.

علی حسینی در گفت وگو با تیتر اول ، در پاسخ به این س ،ال که آیا وظیفه زعفران مانده در انبار مشخص شده است یا خیر؟ وی گفت: تعاونی روستایی حدود 50 تن زعفران را که از سال های گذشته در انبارها باقی مانده بود ، با شرایط صادراتی به یک شرکت خصوصی منتقل کرده است. اگرچه واضح بود که زعفران تولید شده سه سال پیش جایی در بازارهای خارجی نداشت.

وی ادامه داد: مشخص نیست این میزان زعفران با چه مکانیزم و تعهدی به این شرکت اختصاص می یابد و اساساً چرا این مقدار زعفران معادل 10 درصد تولید ملی زعفران در یک سال به شرکت و شخص داده می شود. ؟ “هیچ توضیحی

نایب رئیس انجمن زعفران کره جنوبی افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که این زعفران ها قابل صادرات نیستند و در نهایت به بازار داخلی ختم می شوند و بازار داخلی را نابود می کنند ؛ زیرا این مقدار زعفران در انبارهای شناور کم کم وارد بازار می شود و بازار اشباع شده و دیگر خریداری نمی شود. وقتی خریداری نمی شود ، امید کشاورز برای تولید و فروش محصولاتش از بین می رود. متأسفانه این گفتگوها نادیده گرفته شده است.

وی در پایان گفت: هیچ کس مسئول آن نیست. سازمان تعاونی روستایی مجبور به انجام این کار نبود. آنها باید راه بهتری برای استفاده از این زعفران بیابند. این مقدار زعفران نباید از نظر کشاورزان در جیب یک نفر و در دود آن باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا