بین الملل

افزایش مخالفت نظامیان صهیونیست با طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو

مخالفت با طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو هر لحظه رو به افزایش است و به گفته منابع عبری‌زبان، ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره ارتش به صدها نفر از خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ملحق شده‌اند.

به گزارش تیتر اول به نقل از رسانه‌های عبری زبان، ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره ارتش به صدها نفر از خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ملحق شده و اعلام کردند که در اعتراض به طرح جنجالی اصلاحات قضایی، حاضر به ادامه خدمت نخواهند بود.

برخی منابع به نقل از یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که امتناع از خدمت نظامیان، می‌تواند به آمادگی ارتش لطمه وارد کند.

در همین رابطه، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم گزارش داد که در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی، تنها ظرف دو روز به آمادگی و توانمندی ارتش لطمه وارد خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در پی افزایش موارد امتناع از خدمت نیروهای ذخیره ارتش، خواستار دیدار فوری با نتانیاهو در روز یکشنبه شده است.

در همین حال، «یوال دیسکین» رئیس سابق شاباک در حاشیه مشارکت در تظاهرات ضددولتی در تل‌آویو، گفت که زمان آن رسیده خدمت در نیروهای ذخیره ارتش متوقف شود تا طرح اصلاحات قضایی به‌طور کامل ملغی شود.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان به نقل از مسئولان ارشد حاضر در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی می‌گویند که بنیامین نتانیاهو بر تصویب نهایی طرح کاهش اختیارات دستگاه قضایی در روز دوشنبه بدون هرگونه تغییری اصرار دارد و هر کس بخواهد با آن مخالفت کند، حتی وزیر جنگ، کنار گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا