استان ها

افزایش ۵۳ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۵۳ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حقوق دولتی از بهره برداران معادن استان وصول شد.

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کریم روزبهان افزود: این میزان وصول در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های معادن استان، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ زیرساخت بخش معدن را تأمین کردیم؛ تا پیش از این دسترسی به معادن ما سخت بود به همین خاطر در سال گذشته عدد خیلی خوبی را در زیرساخت معادن هزینه شده است.

وی یادآور شد: در بخشی از معادن استان به دلیل نبود وجود کارخانجات مربوطه، مجبور به خام‌فروشی مواد معدنی بوکسیت هستیم..

روزبهان با بیان اینکه خام فروشی برای استان تنها ضرر است، گفت: در تلاش هستیم کارخانجاتی در استان مستقر کنیم تا بتوانیم از خام فروشی آن‌ها جلوگیری شود.

در حال حاضر ۸۲ پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۱۰۹۶ میلیارد ریال، اشتغال ۹۲۶ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود پنج هزار و ۵۵۷ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند و کل ذخیره قطعی این معادن، ۱۶۶۱ میلیون تن می‌باشد.

۳۶ گواهی کشف، ۱۶ پروانه اکتشاف در حوزه معدن وجود دارد که مهم‌ترین مواد معدنی استان نیز مصالح ساختمانی، بوکسیت، سلستین و فسفات است.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا