جامعه

شرایط دریافت وام بلاعوض مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 

تیتر اول/گلستان مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، شرایط دریافت وام بلاعوض مسکن برای مددجویان روستایی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را تشریح کرد.

سیدمحمد حسینی عصر امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر اراده مسئولان استانی توجه ویژه به مسکن روستایی است، خوشبختانه در طرح نهضت ملی مسکن جهش خوبی در راستای ساخت‌مسکن روستایی رخ داده است.

وی افزود: در سنوات گذشته و قبل از ابلاغ طرح جهش تولید مسکن، آمار ساخت مسکن در طول سال حداکثر سه تا پنج هزار واحد مسکونی بود که این مهم با رویکرد جدید دولت سیزدهم و نگاه ویژه استاندار گلستان به سالانه هفت هزار واحد مسکونی رسیده و جهش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان به حمایت از خانواده‌های دارای چندمعلول در ساخت مسکن اشاره کرد و توضیح داد: اکثر این خانواده‌ها در حوزه ساخت مسکن نیاز به حمایت دارند که خوشبختانه استان گلستان در حوزه تامین منابع به هم‌افزایی خوبی رسیده و دستگاه‌های مختلف اعم از بنیاد مسکن، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بسیج سازندگی پای کار آمدند.

حسینی تاکید کرد: به هر فردی که حتی در شهرهای کوچک مایل به ساخت مسکن باشد حتی اگر تحت پوشش نهادی هم نباشد کمک خواهیم گرفت و در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و یارانه‌دار اعطاء خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به متقاضیان ساخت مسکن که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود، بیان کرد: همچنین حساب ۱۰۰ امام(ره) در ساخت مسکن روستایی حامی اقشار ضعیف و کم‌درآمد می‌شود.

به ساخت خانه‌های نیمه ساز کمک می‌کنیم

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان متذکر شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کسانی که موفق به تکمیل خانه در دستِ ساخت خود نشدند و تحت پوشش هیچ نهادی نیستند تسهیلات و کمک بلاعوض تکمیلی پرداخت می‌کند، ما با رصد سامانه‌های خود، علت نیمه‌تمام ماندن ساخت خانه‌های روستایی را جویا می‌شویم و در صورتی که علت آن مشکل مالی باشد به کمک آن فرد می‌آییم.

حسینی به شرایط دریافت تسهیلات مسکن روستایی اشاره کرد و توضیح داد: همه می‌توانند از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کنند مشروط به آنکه از اقشار کم‌درآمد بوده و از لحاظ اقتصادی نیاز به حمایت داشته باشند.

وی در ادامه اقدامات بنیاد مسکن در اجرای طرح‌ هادی را تشریح کرد و گفت: در بازنگری و اجرای طرح‌های هادی برنامه‌ریزی لازم انجام شده اما آنچه که ما را شرمنده مردم‌ می‌کند کمبود اعتبارات است. در سفر رئیس جمهور به گلستان با پیگیری جدی استاندار گلستان اعتبار خوبی به این بخش اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه در بخش قیر رایگان اعتبار خوبی به گلستان اختصاص یافته است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ نهضت معابر روستایی در استان گلستان اتفاق می‌افتد و همکاران ما در حال برنامه‌ریزی و تهیه نقشه‌های اجرایی برای بهسازی معابر روستایی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا