جامعه

روند نزولی کرونا در سراسر کشور/ لزوم افزایش دوبرابری مراکز تزریق واکسن

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری های کرونا قلب در کشور ، بر افزایش دو برابری مراکز واکسیناسیون کرونا در کشور برای افزایش نرخ واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: اگر تا پایان سال به این سرعت ادامه دهیم اکتبر به کشور تزریق می شود.

به گزارش تیتر اول ، دکتر علیرضا رییسی در جلسه بررسی اجرای گام پنجم طرح سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سپاه و بسیج در یک سال و نیم گذشته با وزارت بهداشت همکاری داشته اند و اکنون پنجمین مرحله از طرح شهید سلیمانی است. در حال انجام است و خدمات مختلفی ارائه شد وقتی واکسن در دسترس نبود و ما مجبور بودیم با دست خالی با ویروس مبارزه کنیم ، موفق شدیم این طرح را اجرا کنیم. اقدامات مراقبتی ، نظارتی و حمایتی بسیار مفید بود ، و اگر این اقدامات صورت نگرفت ، به دلیل تعداد تخت های موجود خود دچار مشکل می شدیم.

وی افزود: چهارمین مرحله پروژه شهید سلیمانی در 15 فروردین به پایان رسید و گام پنجم از آن تاریخ آغاز شد و امروز در هفته بیست و دوم این پروژه هستیم. با معرفی واکسن ، گام پنجم پروژه بر اساس واکسیناسیون بود و در حال حاضر آخرین تعداد پایگاههای واکسیناسیون تجمعی 1008 است و حدود نیمی از این تعداد یا مستقیماً پایگاه را تأسیس کرده اند یا به ما کمک کرده اند. ما 127 پایگاه یکپارچه در استان تهران داریم.

این سفرها ادامه داد: در حال حاضر تعداد تیم های مستقر در این پایگاه ها 5 هزار و 180 تیم است که اکثر آنها بسیج شده اند. با توجه به هدف وزیر ، که تا پایان ماه اکتبر است ، ما باید میزان واکسیناسیون را دو برابر کنیم. رکورد واکسن دیروز و دیروز ثبت شد و به احتمال زیاد امروز به رکورد جدیدی برسد. ما دیروز از حد مجاز 750،000 و دیروز از 850،000 دوز عبور کردیم.

وی افزود: طبق برنامه ما ، تا پایان ماه اکتبر ، اگر واکسیناسیون روزانه را به 1.6 میلیون دوز در روز افزایش دهیم ، می توانیم به هدف نزدیک شویم. حفظ احترام به افراد بسیار مهم است تا در صف نمانند و واکسیناسیون منظم دریافت نکنند. راه دستیابی به این هدف افزایش تعداد پایگاه های واکسیناسیون به 2000 و دو برابر شدن تعداد تیم های واکسیناسیون است.

رییسی گفت: “اگر از سطحی از اعتماد به نام تغییر پایه برخوردار باشیم ، ظرفیت ما به طور خودکار دو برابر می شود و اگر خدا به ما بدهد ، روزانه 1.6 میلیون دوز واکسن دریافت می کنیم که بیش از 45 میلیون دوز در ماه خواهد بود.”

معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت گفت: اگر به این سرعت ادامه دهیم ، اولین دوز واکسن تا پایان ماه اکتبر ، دومین پیاپی و در نهایت مقداری تا 6 نوامبر تزریق می شود. ما از دست نمی دهیم و در صورت لزوم ، فرصت هایی وجود دارد.

وی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: ما از قله عبور کردیم و روند کاهش یافته است. 21 استان در حال افول کامل هستند و 8 استان تازه اوج گرفته اند و در 3 استان روند صعودی متوقف شده است. بنابراین ، چشم انداز این است که وضعیت بستری شدن تا دو هفته آینده کمتر از 3000 در روز خواهد بود.

وی با اشاره به گذر کشور از بالای قله پنجم کرونا گفت: بنابراین پیش بینی می شود دو هفته آینده زیر 3000 تخت روزانه باشد و در چهار هفته آینده به قله پنجم قله خواهیم رسید. . “در اینجا ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا از طریق بسیج در شش تا هشت هفته باقی مانده از بیماری ایمن شویم. همانطور که پیش بینی ما برای اوج بعدی بیماری در ماه نوامبر است.

وی افزود: بنابراین ، اگر در ماه نوامبر واکسیناسیون قابل توجهی را انجام داده باشیم ، حتی با جهش جدید ویروس ، و اگر میزان عفونت ، اما میزان مرگ و میر افزایش نمی یابد. در مورد واکسیناسیون ، اول کاهش مرگ و میر و دوم کاهش عفونت است.

سفرها ادامه داد: هنگام بحث در مورد کاهش بیماری عروق کرونا قلب ، ما همچنین یک برنامه قرنطینه هوشمند را در نظر می گیریم. اگر از این دو استراتژی پیروی کنیم ، هم بیماری و هم مرگ و میر کاهش می یابد. بر اساس این پیش بینی ، تفاهم نامه ای برای امضای سردار سلامی و دکتر عین اللهی تنظیم شده است که بر موضوعاتی مانند افزایش تعداد پایگاه های یکپارچه و نیروی انسانی مورد نیاز متمرکز شده است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که تعداد پایگاه ها و توانمندی ها در جنبش جهادی و انقلابی باید افزایش یابد ؛ این بدان معناست که هزار پایگاه در سراسر کشور اضافه شده است و ما شاهد حضور بسیج در 31 استان و 500 مرکز بودیم ؛ البته ، نیمی از پایگاه ها در حال حاضر مستقیم یا غیر مستقیم در بسیج شرکت می کنند ، که منجر به ازدحام بیش از حد در مراکز واکسیناسیون نمی شود.

سفرها درباره تهران نیز گفت: در چارچوب تهران ، از طریق این استراتژی ، باید تزریق روزانه را به 320،000 تزریق افزایش دهیم. سهم دانشگاه تهران 80 هزار است و دانشگاه ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بهشتی هر کدام 120 هزار تزریق دارند. دانشگاه علوم پزشکی تهران باید پایگاه تجمعی خود را از 36 مرکز فعلی به 57 مرکز ، دانشگاه پزشکی ایران را از 42 مرکز به 70 مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بهشتی را از 41 مرکز به 87 مرکز افزایش دهد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل در تهران از 119 پایگاه موجود به 214 مرکز نیاز داریم. بنابراین ایستگاه های واکسیناسیون باید از 711 در تهران به 1280 برسد. بر اساس تجربیات ما ، اگر بتوانیم یک تیم واکسیناسیون سه نفره با دو نفر برای انجام فعالیت های ثبت نام ایجاد کنیم ، کار تسریع می شود. بنابراین نیروهای بسیج می توانند در این زمینه کمک کنند و نیروی تزریق می تواند یک نفر باشد. طبق محاسبات ما ، در این حالت سرعت دو برابر می شود.

وی گفت: با این حساب می خواهیم 5 هزار و 120 نفر در تهران ثبت نام کرده و 2 هزار و 560 نفر واکسینه شوند. این نسخه برای تهران است و در این صورت ما صف نخواهیم داشت. از سوی دیگر ، روزانه 320،000 دوز واکسن تزریق می شود. یعنی 10 میلیون تزریق در ماه. کل تزریق باقی مانده در تهران اکنون 15.5 میلیون است و اگر 40 روز اجازه دهیم ، دوزهای اول و دوم 15 میلیونی به پایان می رسد.

وی همچنین تأکید کرد که ارقام گزارش شده کارشناسانه و در دسترس است.

وی ادامه داد: در زمینه پشتیبانی ، 60 درصد کار بسیج می شود ، در زمینه نظارت – 42 درصد – در زمینه مراقبت ، و در زمینه مراقبت – 32 درصد ؛ یعنی سطح بسیار بالایی در این فرایند وجود دارد که هرگز نباید متوقف شود.

در سفرها گفته شد: 88 درصد از افراد بالای 60 سال در حال حاضر واکسینه شده اند و 70 درصد از بستری شدن ها و مرگ ها در 12 درصد از افرادی است که واکسینه نشده اند. بنابراین قدرت و اهمیت واکسن مشخص است. من از روسای دانشگاه می خواهم این عزیزان را برای واکسیناسیون تشویق کنند. چون برنامه های دیگری داریم.

وی تاکید کرد: از یک یا دو ماه پس از اکتبر ، ما خدماتی مانند فروش بلیط هواپیما ، اتوبوس و … را به افراد واکسینه شده ارائه می دهیم. اگر تا 45 روز آینده سخت کار کنیم ، از هزاران مرگ جلوگیری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا