سلامت و تندرستی

کشف کپسول زمان زیر مجسمه پادشاه

به گزارش تیتر اول، یک کپسول زمان ۹۹ ساله که در جریان بازسازی پارلمان هلند زیر مجسمه پادشاه ویلیام دوم کشف شده است، اسناد تاریخی در مورد نبرد هلندی‌ها علیه ناپلئون را فاش کرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، گفته می‌شود کارگرانی که در حال بازسازی ساختمان پارلمان در لاهه بودند این اسناد را در جعبه‌ای فلزی در دیواری که مجسمه پادشاه روی آن بنا شده است، پیدا کردند.

مورخان هلندی این کشف را یک «شگفتی بزرگ» خواندند. یان ون زانن، شهردار لاهه با پوشیدن دستکش‌های سفید، کپسول را در اتاقی مملو از روزنامه‌نگاران باز کرد.

او گفت شعری که برای پادشاه، شهر و کشور هلند در جعبه وجود داشت «ما را به ۹۹ سال پیش می‌برد».

کتاب‌های داخل جعبه، نوشته «F. de Bas»، مورخ نظامی مشهور آن دوره، گزارشی سه جلدی به زبان فرانسوی از نبردهای ویلیام دوم، از جمله نبرد واترلو در سال ۱۸۱۵علیه ناپلئون است.

شهردار لاهه گفت که قصد دارند در زمان پایان کار بازسازی در سال ۲۰۲۸ این کپسول زمان را دوباره زیر مجسمه قرار دهند.

آقای ون زانن همچنین از مردم لاهه خواست به آن‌ها پیشنهاد دهند چه چیزی را داخل این جعبه برای کسانی که صد سال دیگر این کپسول زمان را باز می‌کنند، قرار دهند.

او تاکید کرد که به خواست مردم احترام خواهد گذاشت، اما ترجیح خودش این است که جعبه را با «متن و برخی تصاویر امروزی، متنی درباره شیوه بازسازی و یک سکه مثلا یک یورویی» پر کند.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا