فرهنگ و هنر

۴۰درصد مسافران پایانه‌های تهران کمتر از ۳۰ سال سن دارند/راه‌اندازی سکوی گردشگری در پایانه بیهقی

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با اشاره به یافته‌های یک نظرسنجی در پایانه‌های سطح شهر تهران گفت: بررسی‌ها نشان داد۴۰ درصد افرادی که از پایانه‌ها سفر می‌کنند کمتر از ۳۰ سال سن دارند و حدود ۳۰ درصد خانواده‌ها از طریق ترمینال‌ها سفر می‌کنند.

پوریا علیمردانی در گفت وگو با تیتر اول، افزود: در راستای شناسایی مخاطبان پایانه‌های شهر تهران، یک نظرسنجی در سطح پایانه‌ها انجام شد و نشان داد که ۴۰ درصد افرادی که از پایانه‌ها سفر می‌کنند کمتر از ۳۰ سال سن دارند که عدد بالایی است.

وی در خصوص شغل مسافران نیز اظهار کرد: ۱۷ درصد دانشجو و ۸ درصد سرباز هستند این در حالیست که حدود ۳۰ درصد خانواده‌ها از طریق ترمینال‌ها سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نتایج این پژوهش به ما کمک می کند براساس شرایط مسافران، نیازسنجی صورت گیرد و براساس درخواست آنها خدمات ارائه شود، افزود: این نظرسنجی در پایانه‌ها انجام شده تا بتوانیم براساس خروجی آن خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم و بر مبنای این اطلاعات نوع خدمت رسانی در پایانه‌ها را تغییر خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه معمولا در تصمیمات مدیریتی از پژوهش‌های نیازسنجی مخاطب استفاده نمی‌شود اما ما در سازمان پایانه‌ها سعی کردیم با نیاز سنجی مخاطبانمان از طریق یک نظرسنجی باخبر شویم، در مورد نحوه استفاده از این یافته‌ها افزود: مثلا عمده مخاطبان ما در پایانه‌ها جوانان هستند اما وسایل سرگرمی مخصوص جوانان همچون گیم‌نت نداریم یا باید براساس درخواست مخاطب اقدامات رفاهی، فرهنگی و… را تدوین کرد؛ یا بررسی‌ها نشان داد که عمده مسافران روزانه هستند و سرویس‌های هتلینگ لازم دارند.

علیمردانی همچنین از راه اندازی سکوی گردشگری در پایانه بیهقی خبر داد وگفت: مدتهاست که تورهای گردشگری در خارج از پایانه یا در مسیرهایی منتهی به پایانه بیهقی تدارک دیده می‌شود این در حالی بود که براساس مصوبه‌ای در وزارتخانه میراث فرهنگی این اتوبوس‌ها باید در داخل پایانه‌ها ساماندهی می‌شدند لذا برای اولین بار در پایانه بیهقی سکوی گردشگری ایجاد شد و خدماتی در این حوزه ارائه می‌دهیم به‌گونه‌ای که حضور فعال مجموعه‌های گردشگری را در داخل این سکو آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: براین اساس بنا داریم تمام تورهای گردشگری را از داخل پایانه بیهقی ساماندهی کرده و با همکاری میراث فرهنگی و در سایر پایانه‌ها نیز امکانات مشابه فراهم کنیم تا هیچ سفربرون شهری طبق قانون از خارج محدوده پایانه آغاز نشود چراکه براساس قانون، حمل بار و مسافر در خارج از پایانه‌های شهری ممنوع است و این مهم حتما باید در داخل پایانه‌ها ساماندهی شود.

علیمردانی با بیان اینکه برخی از مجموعه‌های گردشگری وارد پایانه بیهقی شدند گفت: در قالب مزایده‌ای که طی ماه‌های آتی برگزار می کنیم این آمادگی را داریم که از مجموعه‌های گردشگری دیگر نیز پذیرایی کنیم.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا