عمومی

احیای خلیج گرگان ردیف بودجه ثابت می خواهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی محمد زنگانه در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهارکرد: تکمیل سد نرماب و اجرای پروژه آب شیرین کن می‌تواند مشکلات منابع آبی استان را مرتفع سازد.

استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه ۹۵ درصد آب آشامیدنی مردم استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و در عین حال شاهد کاهش بارش‌ها در پاییز و زمستان جاری در استان بودیم، باید اهتمام لازم را برای اقدامات پیشگیرانه برای سال بعد را داشته باشیم.

زنگانه گفت: اساس نامه منطقه آزاد اینچه برون گلستان ابلاغ شد و طرح جامع هم در حال تکمیل است و امیدواریم منابع لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها هم فراهم شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده روند لایروبی کانال آشور در مسیر علاج بخشی خلیج گرگان با سرعتی مناسب در حال انجام است و امیدواریم با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان دوم به قرارگاه خاتم الانبیا اجرای این اقدام ارزشمند تسریع شود و در مرحله بعد شاهد پمپاژ آب از دریا به خلیج باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: ایجاد ردیف بودجه ثابت برای خلیج گرگان روند لایروبی و نگهداری دائمی از آن را فراهم می‌کند.

دکتر زنگانه گفت: اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول، ۵۰۰ مگاوات به حجم برق تولیدی کشور اضافه می‌کند و مورد انتفاع استان گلستان و ۸ استان دیگر واقع می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا