جامعه

توضیحات ویس کرمی درباره جلسه کمیسیون آموزش با رئیس جمهور در رابطه با مصوبه کنکور

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و علوم شورای اسلامی جلسه چند تن از اعضای کمیسیون آموزش و شورای انقلاب فرهنگی با رئیس جمهور در خصوص تصویب این شورا برای کنکور را تشریح کرد.

مرداد ویس کرمی در گفت وگو با تیتر اول، در خصوص دیدار چند تن از اعضای کمیسیون آموزش با رئیس جمهور در خصوص تصویب کنکور شورای انقلاب فرهنگی، عصر روز شنبه (4 تیرماه) اظهار کرد: در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با رئیس جمهور برگزار شد. اعضای شورای انقلاب فرهنگی با حضور 4 نماینده شورای اسلامی و چند نفر از اعضا جلسه چند ساعته ای را با حضور رئیس جمهور درباره مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی برگزار کردند و تا نیمه های شب ادامه داشت و رئیس جمهور با صبر و حوصله . و با مهربانی به صحبت های طرفین گوش داد.

وی افزود: بحث جدی ما این بود که لااقل مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی ایراداتی دارد و نیاز به بازنگری دارد و همچنین کمبود زیرساخت ها و شرایط لازم برای اجرای آن در سال آینده که البته این هم بود. نظر شورای جمهوری لتونی رئیس شورای سنجش انتقالی و دوستان در شورای انقلاب فرهنگی تاکید کردند مصوبه این شورا و همچنین برای سال 1402 اجرایی شود.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و علوم صائمه خاطرنشان کرد: در نهایت ایشان بر حرف خود پافشاری کردند و ما هم تا پایان جلسه بر حرف خود پافشاری کردیم. ما از رئیس جمهور خواستیم حداقل در مورد 1402 این مصوبه را اجرا نکند که البته رئیس جمهور نتیجه مشخصی در این خصوص نداشت، جز اینکه پیشنهاد داد شورای انقلاب فرهنگی این سخنان را بشنود و بررسی کند. در چنین مواردی باید جلسه کارشناسی و در تعامل مستمر بین شورای انقلاب فرهنگی و مجلس تشکیل شود.

ویسکرمی بیان کرد: امروز جلسه شورای ارزشیابی تشکیل شد و سازمان بازرسی کل کشور نامه ای به شورای ارزشیابی ارسال کرد که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی معتبر است و توسط معاون علمی سازمان صائمه قرائت شد که این مصوبه. معتبر است.

وی افزود: بر این اساس شورای احزاب موافقت کرد که مقدمات لازم برای اجرای این مصوبه فراهم شود. به هر حال شورای انقلاب فرهنگی نهادی است که اختیاراتی دارد، البته در جلسه تاکید کردیم که کار شورا سیاست گذاری است، در حالی که برخی از مواردی که شورا اتخاذ کرده مصداق قانون گذاری است. در قانون گذاری، البته این با قانون اساسی مغایرت زیادی دارد و رسالت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاستگذاری است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات پزشکی صائمه گفت: بنابراین تا کنون فرض بر این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای کنکور 1402 ملاک باشد. ما معتقدیم این کار ایراداتی دارد که به آن اشاره کردیم، بنده و همکارانم به شدت از حقوق مردم و داوطلبان دفاع و دفاع کردند، اما به هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد و دارای اختیارات است و تلاش کردیم در چارچوب آنها چارچوب نمایندگی ما در زمینه حقوق مردم نباید از بین برود و اگر روال قانونی در راستای اجرای مصوبه به نظر می رسد، سعی می کنیم کمترین آسیب را به داوطلبان و خانواده های آنها وارد کنیم و انشاءالله کمترین آسیب را وارد کنیم. مشکلات بوجود خواهد آمد.

وی در خاتمه گفت: این نشست با حضور رئیس جمهور، معاونان وزیر آموزش و پرورش و بهداشت، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و سایر اعضا در محل وزارت علوم برگزار شد. امیدواریم خداوند کمک کند تا مردم دغدغه و مشکل نداشته باشند و همه تلاشمان به این سمت باشد که در صورت اجرایی شدن این مصوبه با عزت و عدالت انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا