بین الملل

ترامپ از انتخاب «مک‌کارتی» برای ریاست مجلس نمایندگان حمایت کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، همزمان با ششمین تلاش اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور و بن بست جمهوری خواهان برای توافق بر سر نامزدی همچنان ادامه دارد «دونالد رئیس جمهور سابق این کشور. ترامپ برای حمایت از «کوین مک کارتی» به میدان رفت.

ترامپ چهارشنبه شب در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: دیشب بحث های خوبی داشتیم و اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه اعضای حزب بزرگ جمهوری خواه در مجلس به کوین رای دهند.

وی ادامه داد: شورش ها را متوقف کنید، پیروزی را به دست آورید و نانسی پلوسی دیوانه را تماشا کنید که به خانه در ایالت ورشکسته کالیفرنیا می آید، تنها رئیس مجلس نمایندگان که دو بار در تاریخ آمریکا کرسی خود را از دست داده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا با حمایت از مک کارتی برای رئیس مجلس نمایندگان به جمهوری خواهان گفت: یک پیروزی بزرگ [کسب اکثریت مجلس] آن را به یک شکست بزرگ و شرم آور تبدیل نکنید. وقت جشن گرفتن است، شما لیاقتش را دارید. کوین مک کارتی یک کار عالی و شاید حتی یک کار بزرگ انجام خواهد داد، آن را بررسی کنید!

حمایت ترامپ از مک کارتی در زمانی بیان شد که مجلس نمایندگان آمریکا در 24 ساعت گذشته پنج بار به انتخاب رئیس جمهور رای داد و قرار است رای گیری ششم صبح پنجشنبه برگزار شود.این رای گیری انجام خواهد شد.

این اولین بار در یک قرن اخیر است که انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چندین دور رای گیری نیاز دارد. طولانی ترین انتخابات در تاریخ آمریکا در سال 1855 برگزار شد که از دسامبر 1855 تا فوریه 1856 در 133 دور در دو ماه به طول انجامید.

مک کارتی با یک گروه اپوزیسیون در حزب جمهوری خواه روبرو است که خواهان تغییر در نحوه عملکرد مجلس نمایندگان است. با وجود اینکه به بسیاری از خواسته های آنها تن داده است، اما هنوز رای لازم را ندارد. مک کارتی اصرار دارد که عقب نشینی نمی کند و تا زمانی که حمایت لازم را دریافت نکند به تلاش خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام




این مقاله را به صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا