جامعه

پایان بازسازی المان‌های «باغ مینیاتوری» تهران در سال آینده

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بر لزوم حل مشکلات مجموعه‌ فرهنگی امام هادی (ع) منطقه ۸ تهران تأکید کرد و از پایان بازسازی المان‌های باغ مینیاتوری تهران در سال آینده خبر داد.

به گزارش تیتر اول، چهاردهمین روز از طرح «چهارشنبه‌های فرهنگی» با حضور علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۸ شهرداری تهران برگزار شد که در این بازدید فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران و جمعی از معاونان و مدیران منطقه سخنگوی شورای شهر را در این بازدید همراهی کردند.

علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ابتدا به منظور ادای احترام به مقام شهدا در  مزار ۸ شهید غواص بوستان فدک حضور یافت و سپس از فرهنگسرا فدک بازدید کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین از پیاده راه کودک و نوجوان در بوستان فدک بازدید کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب  توجه ویژه به مسائل فرهنگی مربوط کودکان و نوجوانان است؛ در همین زمینه شهرداری تهران در منطقه ۸ در بوستان فدک به دنبال ایجاد پیاده راه است که مخصوص کودکان و نوجوانان است تا در این پیاده راه کودکان و نوجوانان با قسمت های تاریخی مختلف کشور آشنا ‌وند.

در ادامه نادعلی به همراه مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از مجموعه فرهنگی امام هادی (ع) بازدید کرد و گفت: این مجموعه فرهنگی به دلیل برخی مشکلات، فعالیت زیادی نداشته و خوشبختانه امروز با حضور شهردار منطقه ۸ و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور حل مشکلات این مجموعه فرهنگی نشستی برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه قرار شد شهرداری منطقه ۸ تهران به منظور حل مشکلات مجموعه فرهنگی این منطقه اقدامات لازم را انجام دهد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از ظرفیت این مجموعه در حوزه دفاع مقدس استفاده کند.

نادعلی در ادامه گفت: مجموعه فرهنگی امام هادی (ع) بیش از ۳ هزار متر مربع وسعت دارد و با دارا بودن سالن اجتماعات، کتابخانه و…کاربری فرهنگی فرا منطقه ای خواهد داشت؛ لذا باید تلاش کنیم مشکلات این مجموعه حل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از مجموعه خانه موزه شهیدان صابری بازدید کرد و در این بازدید یادآور شد: در این خانه موزه آثار و دست نوشته های شهدای منطقه ۸ تهران  به نمایش گذاشته می شود.

نادعلی ادامه داد: این ملک در سال ۱۳۹۳  تملک می شود و قرار است در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد استفاده قرار بگیرد و امیدواریم در دهه فجر امسال بهره برداری شود.

وی در ادامه از باغ مینیاتوری در منطقه ۸ بازدید و در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: باغ مینیاتوری می تواند با توجه به ظرفیتی که دارد یک پروژه فرا منطقه ای باشد. ۱۳ المان از کشور در این باغ وجود دارد که می تواند برای بازدید کنندگان جذاب باشد. با توجه به اعتباری که به باغ مینیاتوری اختصاص یافت تا سال ۱۴۰۳ بازسازی المان های باغ مینیاتوری به پایان می رسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: راه اندازی گالری این مجموعه از جمله اقداماتی است که می تواند مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

نادعلی در ادامه از مدرسه اوتیسم پسرانه بشارت بازدید کرد و گفت: از سازمان ورزش شهرداری تهران پیگیری خواهیم کرد تا آب درمانی مدرسه اوتیسم پسرانه بشارت مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، نادعلی در چهاردهمین روز از طرح «چهارشنبه های فرهنگی» با معاونان و مدیران منطقه ۸ شهرداری تهران و نخبگان فرهنگی و همچنین با خانواده شهید محمود رضا نادعلی از شهدای منطقه ۸ تهران دیدار و گفتگو کرد و در پایان با حضور در مسجد کمیل منطقه ۸ تهران با شهروندان این منطقه دیدار کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا