بهترین های کسب و کارعمومی

آبیاری گردو و هر آنچه که باید بدانید!

یکی از پرفروش‌ترین ارقام نهالی که امروزه از ارزش تجاری بسیار بالایی برخوردار است، نهال گردو است که در این مقاله قصد داریم به مباحث علمی در رابطه با شیوه‌های متنوع آبیاری آن بپردازیم.

بهتر است بدانید این نمونه از درختان و نهال گردو در برابر کم آبی و یا آبیاری بیش از اندازه واکنش‌پذیر بوده اند و نمی‌توان گفت که نسبت به تنش‌های آبی بی تفاوت خواهد ماند؛ به گونه‌ای که اگر آب‌رسانی به آنها بیش از اندازه صورت بگیرد منجر به پوسیده شدن ریشه درختان گردو می‌شود و اگر آب به صورت کافی به این درختان نرسد می‌تواند انرژی لازم را از آنها سلب نماید و در زمان گلدهی و باردهی دچار مشکلات و خسارت بسیاری شود.

برای مثال میوه نهال گردو پوک شده و یا دچار آفت و حشره‌زدگی می‌شوند لذا به همین منظور لازم است تا از روش‌های جدیدی برای آبیاری نهال گردو خود استفاده کنید تا از کیفیت نهایی و رشد مطلوب باغات خود از اطمینان بهتری برخوردار باشید در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از آبیاری‌های درست نهال گردو را نام ببریم.

بررسی انواع آبیاری نهال گردو به صورت نوین

  1. آبیاری قطره‌ای
  2. آبیاری غرقابی

امروزه از نظر کارشناسان پرورش درختان این اصل ثابت شده است که آبیاری قطره‌ای برای بسیاری از نهال‌ها از جمله نهال گردو بسیار مناسب بوده است به طوری که کشاورزان دیگر دغدغه کم آبی برای درختان گردو خود ندارند و از این بابت که محصولشان با نظم بهتری رشد پیدا می‌کنند اطمینان بهتری پیدا می‌کنند.

 هر درخت و نهال گردو باید در دو هفته یکبار یعنی هر 14 روز به صورت منظم و دقیقی آبرسانی شوند که با تعبیه سیستم‌های مخصوص همچون لوله‌های مخصوص برای این دسته از آبیاری می‌توانید این نیاز را در درختان گردو به طور کلی برطرف نمایید.

از مزیت دیگری که برای آبیاری قطره‌ای و غرقابی می‌توان گفت این است که تبخیر آب در فصل تابستان کاهش پیدا می‌کند و ریشه درخت و نهال گرد وقت بیشتری برای تغذیه و ذخیره انرژی خود خواهد داشت البته باید دقت داشته باشید که این نمونه از آبیاری را با توجه به متخصصان مخصوص در این زمینه انجام دهید.

معایب آبیاری نامنظم و بیش از اندازه نهال گردو

  • توقف در رشد نهال گردو
  • پیدایش آفات
  • و بی‌کیفیت میوه گردو

همانطور که در مطالب بالایی به آبیاری منظم نهال‌های گردو اشاره داشتیم بهتر است به معایب بیش از اندازه در این رابطه با درختان گردو اشاره‌ای داشته باشیم به این صورت که دادن بی‌رویه آب می‌تواند مرگ نهال شما را در پیش داشته باشد به گونه‌ای که قبل از انجام این کار باید به محیط و مناطقی که در آن ساکن هستید توجه داشته باشید؛ چرا که برخی از استان‌های شمالی دارای هوای معتدلی هستند و هر ساله میزان زیادی از بارندگی این درختان و نهال گردو را به خوبی سیراب می‌کند در این صورت دیگر نیاز به آبیاری در هفته نخواهید داشت.

 برخی از مناطقی هم که از آب و هوای سردی برخوردار هستند باید توجه داشته باشند که آبیاری در این فصول می‌تواند باعث یخ‌زدگی در ریشه درختان شود و در نهایت درختان گردو در باغات شما دچار مرگ و در نهایت خشک شدن می‌شوند به این ترتیب باید به این اصل مهم توجه بسیار بالایی را داشته باشید.

بررسی میزان آبیاری نهال گردو جوان با نهال گردو میانسال

بهتر است به این موضوع اشاره داشته باشیم که نهال‌های گردو جوان از آن‌جایی که نیاز به تامین انرژی و تغذیه مناسبی دارند باید آبیاری آنها را در هر 7 الی 14 روز یکبار انجام دهید این روند برای این دسته از نهال‌ها باید تا مدت 2 سال به خوبی رعایت شود تا شما میوه مناسبی را از آن در طول سال دریافت نمایید‌.

آبیاری برای ارقام نهال گردو که سنین بالاتری را دارند و ریشه‌دهی خودشان را تا حد مطلوبی به انجام رسانده‌اند این حساسیت در آبیاری کم‌تر بوده و باید میزان کمتری از لیتر آب را در این 14 روز البته باز هم برای این موضوع گفته شده باید به نژآد درخت و نهال گردو توجه کنید چرا که برخی از آنها متناسب با محیط سرد بوده‌اند و میزان کمتری از آبیاری را نیاز دارند و برخی دیگر برای مناطق گرم مناسبند که به آبیاری بیشتری نیازمندند به آن برسانید اما اگر قصد دارید نهال گردو شما در طول سال با مشکلاتی اعم از کم آبی مواجه نشود بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

با توجه به مباحثی که در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم نتیجه گرفتیم که هر درخت و نهال گردویی با توجه به سن و اقلیمی که در آن کاشته شده است متفاوت بوده و افرادی که دارای چنین باغاتی هستند باید به هنگام خرید نهال گردو به این موضوعات هم توجه داشته باشند چرا که هر نهال گردو با توجه به نوع و سازگاری محیط خود قابلیت رشد و باردهی را دارد و در نتیجه آبیاری آن متفاوت خواهد بود. امروزه فروش نهال گردو در انوع مختلف در سایت برتر نهال موجود بوده و افرادی که قصد دارند به صورت آنلاین از قیمت نهال گردو در تعداد بالا و یا پایین برخوردار شوند می‌توانند به آدرس اینترنتی که در سایت موجود است مراجعه کنند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

دکمه بازگشت به بالا