حوادث

انجام ۲ هزار زایمان در آمبولانس‌

آفتاب‌‌نیوز :

جعفر میعادفر عصر امروز در اجلاسیه روابط عمومی‌های اورژانس کشور که در استان مرکزی برگزار شد با اشاره به تقارن روز روابط عمومی با روز مباهله اظهار داشت: مباهله یک نوع تبلیغات بوده و پیامبر زمانی که می‌بیند افراد ادیان دیگر به اسلام نمی‌گرایند به زور متوصل می‌شود و روابط عمومی هم به همین صورت؛ نخست باید مطالب را با منطق و بعد با زور تفهیم کند. دشمن همه ابزار‌ها را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته و تلاش می‌کند تا کشور ما را زمین‌گیر کنند، اما کشور بعد از ۴۴ سال با اقتدار به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها، گفت: مهارت فنی و دانش و تخصص روابط عمومی‌ها بسیار اهمیت دارد و به عنوان یک فن محسوب می‌شود بنابراین روابط عمومی باید خود را ارتقا دهد و یا دانش در این زمینه را کسب کند. 

میعادفر با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی به منظور ارتقای دانش و انتقال دانش به یکدیگر است، بیان کرد: روابط عمومی باید مهارت سخنوری داشته باشد و با محدودیت کلمات بیشترین رسا را برای مخاطبان خود داشته باشد و قدرت بیان بالایی داشته باشد. روابط عمومی باید قلم توانا داشته باشد و یک جمله او بیانگر مطالب مهم باشد و این امر به جز مطالعه محقق نمی‌شود، روابط عمومی باید قدرت تحلیل داشته باشد و واکنش درستی نسبت به خبر داشته باشد، روابط عمومی باید سعه صدر و تعامل مطلوب و موثر درون سازمانی و برون سازمانی داشته باشد و کار‌های آن‌ها سبب جذب مخاطب شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره وظایف روابط عمومی‌ها، گفت: یک روابط عمومی خوب می‌تواند مشاور بسیار خوب برای مدیر و رابط بین کارمند و مدیر باشد و مشاوره‌های روابط عمومی می‌تواند نقش بسیار ارزشمندی در تصمیمات مدیر داشته باشد. 

میعادفر ادامه داد: اورژاس به عنوان یک سازمان خدمت‌گزار است و به جهت اینکه ارتباط مستقیم با خدمت‌گیرنده داریم برخی‌ها از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و به خدمات ما را خدشه‌دار می‌کنند، در این راستا روابط عمومی برای اشکار سازی حقایق ورود داشته باشد و به رفع اصلاحات بپردازد. 

وی اضافه کرد: حفاظت از حریم سازمان در مقابل جو سازی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها باید مورد توجه روابط عمومی‌ها قرار گیرد، روابط عمومی‌ها باید رابطه بی‌طرف با رسانه‌ها داشته باشند، نباید نگاه ابزاری به رسانه‌ها داشته باشند و خواسته خود را به آن‌ها تحمیل کرد، باید مراقب باشیم برای خود دشمن سازی کنند و همه را باید در چتر حمایتی خود قرار دهیم. 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به موضوع نظارت بر بحث فضای مجازی و اینترنت، افزود: باید بررسی شود که دستگاه‌های دیگر نسبت به سازمان و دانشگاه ما چه نظراتی دارند و در مقابل تهدیدات یک برخورد مناسب و اطلاع رسانی دقیقی داشته باشیم تا دستگاه ما دچار آسیب نشود.

میعادفر با بیان اینکه یک روابط عمومی موفق توجیه‌گرا و تبلیغ‌گرا نیست بلکه تحلیل‌گراست، عنوان کرد: روابط عمومی باید اشکالات خود را بپذیرد و بر رفع آن اهتمام داشته باشد، روابط عمومی در محیط کار باید صداقت داشته باشد و در راستای ارائه و انعکاس درست خبر تلاش کند، روابط عمومی باید ارتباط رضایتمند را در محیط کار برقرار کند. 

وی بیان کرد: روابط عمومی‌ها آینه تمام نمای سازمان است و سازمان‌ها و ادارات با روابط عمومی برقرار می‌کنند و نقش بسیار مهم و ارزشمندی را ایفا می‌کنند، گاهی اوقات علی‌رغم تلاش و ارائه خدمات بسیار؛ نمی‌توانیم خدمات خود را به معرفی کنیم، برخی‌ها رسانه بسیار قوی دارند و دستاورد‌های بسیاری را علی‌رغم فعالیت‌های کم به دارند، اما ما با وجود فعالیت‌های زیاد نمی‌توانیم به خوبی خود را معرفی کنیم. 

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: اتفاقات مهمی در فوریت‌های پزشکی رخ می‌دهد که نیاز است به روز اطلاع‌رسانی شود، سال گذشته بیش از ۲ هزار زایمان توسط فوریت‌های پزشکی در آمبولانس زمینی، هوایی و دریایی کشور انجام شده است، اما در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود در حالی که این خدمات در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان باید اطلاع رسانی شود. روابط عمومی مسئول ضبط و اطلاع رسانی این نوع خدماتی است که توسط اورژانس ارائه می‌شود. 

میعادفر تصریح کرد: بحث اربعین یک برنامه کشوری ملی و جهانی است، اربعین کنترل تجمع و تشیع است و یکی از بی‌نظیرترین راهپیمایی‌ها با پر جمعیت‌ترین تجمع‌ها در دمای بالای ۵۰ درجه است که همه کشور در خدمات رسانی بسیج می‌شوند و این خدمات باید توسط روابط عمومی‌ها اطلاع رسانی و منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس پیشانی نظام سلامت است و اگر کسی در بحران‌ها به وزات بهداشت ایراد نمی‌گیرد به جهت این است که اورژانس در مواقع بحرانی، همیشه ورود داشته و به رفع بحران پرداخته است و به عنوان پیشگام و خط مقدم در تمامی بحران‌ها حضور دارند. 

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این آیین با اشاره به خدمات ارائه شده در اورژانس اراک اظهار داشت: راه اندازی تعمیرگاه مرکزی آمبولانس، خریداری لوازم مورد نیاز آمبولانس، افتتاح مخزن ۲۰ هزار لیتری پدافند غیر عامل، افتتاح شش پایگاه اورژانس از جمله اقدامات این حوزه است. 

وی با بیان اینکه ۱۳۸ پروژه بهداشت و درمان در سطح استان فعال است، افزود: پروژه بیمارستان زنان و زایمان، پروژه بیمارستان ولیعصر (عج)، پروژه خانه‌های بهداشت و … از جمله پروژه‌های بهداشت و درمان است که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: زمانی که دشمن جنگ ترکیبی را شروع کرد از کوچک‌ترین مشکل بزرگ‌ترین سناریو را ساخت که در این راستا وظیفه روابط عمومی‌ها خدمت و حرکت در مسیر جهاد تبیین است تا بارقه‌های امید در کشور درخشان‌تر شود.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا