بهترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

نحوه اصولی ست کردن لباس ها با هم

تطبیق رنگ لباس برای بسیاری از افراد سخت است و نمی دانند چه رنگی با هر رنگ لباس ست می شود، بنابراین همیشه سعی می کنند رنگ های تیره و خنثی را برای لباس خود انتخاب کنند. اگر می خواهید بدانید چه رنگ هایی را می توان با هر رنگی ترکیب کرد، چگونه لباس بپوشیم؟ در این راهنما نکات کامل لباس های رنگارنگ دخترانه را یاد می گیرید تا بتوانید به راحتی مانند یک طراح لباس استایل خود را بسازید، این مقاله از نحوه اصولی ست کردن لباس ها را از دست ندهید.

نحوه تولید لباس ها

قبل از انتخاب لباس های رنگارنگ و جذاب لازم است بدانید چگونه تولید می شوند، بسیاری از لباس هایی که ما می پوشیم قبل از خرید مراحلی را پشت سر گذاشتند؛ در بسیاری از کارگاه های خیاطی و کارخانجات تولید لباس های مدرن تعداد زیادی دستگاه برای دوخت و تعدادی دستگاه برای اتو کشی و صاف کردن البسه استفاده می شود. اگر به این زمینه علاقه زیادی دارید می توانید با مطالعه راجب نحوه تهیه و تولید مطالعه داشته باشید. دیگ بخار خیاطی یکی از دستگاه هایی است که در کارگاه های خیاطی برای تولید البسه مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه کمک کننده در اتو زنی البسه و پارچه ها می باشد.

نحوه ست کردن لباس با انواع اندام

برای اینکه قد بلند و لاغر به نظر برسید، موارد زیر را انجام دهید:

از پوشیدن لباس های تنگ یا بدن نما خودداری کنید.

لباس های خیلی شلوغ و طرح دار را انتخاب نکنید.

لباس های تیره و ساده بپوشید.

اگر لباس های طرح دار دوست دارید، لباس هایی با خط های راه راه عمودی انتخاب کنید.

برای خانم ها بهتر است از کفش های پاشنه بلند راحت (کفش هایی با پاشنه نه چندان نازک) استفاده کنند.

برای اینکه چاق تر به نظر برسید، موارد زیر را انجام دهید

لباس های رنگ روشن بپوشید

از لباس های طرح دار استفاده کنید

آقایان باید از کراوات پهن استفاده کنند

خانم ها، لباس های طرح دار یا چهارخانه بپوشید

کفش های پاشنه کوتاه و نازک بپوشید

سعی کنید از سر تا پا یک رنگ نپوشید

اصول کلی هماهنگی رنگ لباس

فراموش نکنید که برخی از رنگ ها مکمل یکدیگر هستند و تطبیق آنها با یکدیگر استایل بسیار زیبایی را برای شما ایجاد می کند. رنگ هایی مانند آبی و نارنجی، بنفش و زرد، سبز و قرمز و … مکمل یکدیگر هستند. شاید هنوز آنها را کنار هم نچینید، اما باید حداقل یک بار این مجموعه ها را امتحان کنید. بسیاری از برندهای معروف دنیا لباس های بهاری یا پاییزی خود را با رنگ های مکمل طراحی و روانه بازار می کنند.

علاوه بر رنگ‌های مکمل، رنگ‌هایی نیز وجود دارند که سایه روشن به حساب می‌آیند. مثل قهوه ای سوخته با قهوه ای روشن، یا کرم و قهوه ای. این رنگ ها برای انواع رسمی مناسب هستند و زیبایی به ظاهر ما می بخشند.

یکی از لباس هایی که به راحتی می توان آن را با لباس های دیگر ترکیب کرد، مانتو مجلسی است، ست کردن این کت ها با شلوار جین یا شلوار سفید بسیار زیبا خواهد بود.

یکی دیگر از مدل های ساده و راحت، شلوارهای مدل مام استایل است که می توان آن را با کت جین و کتانی سفید ست کرد که می تواند برای محیط هایی مانند مراکز خرید، پارک ها و … مناسب باشد.

سبک دیگری که قصد معرفی آن را داریم ترکیب شلوار پیش بند با مانتو است که در سال های اخیر افراد زیادی به خصوص نوجوانان از آن استفاده می کنند. شلوارها یا لباس ها بسیار راحت و زیبا هستند و می توانید در جاهای مختلف از آن ها استفاده کنید. نکته مهم این است که میلیون ها مدل برای ست کردن لباس ها وجود دارد و مهم ترین چیز این است که شما کدام استایل را دوست دارید. فقط باید به هماهنگی لباس ها توجه کنید.

قبل از پوشیدن یا حتی خرید لباس های خود، می توانید ترکیب آن ها را در تصور خود تصور کنید و سپس شروع به خرید کنید. برای ایجاد تنوع در لباس، مدل های مختلف را به صورت آنلاین انتخاب کنید و با توجه به سلیقه دلخواه خود نمونه برداری کنید و خریداری کنید.

نکات مهم برای ست کردن لباس مردانه

در پوشیدن لباس های اسپرت زیاده روی نکنید. به عنوان مثال، اگر شلوار جین می‌پوشید، شلوارهایی با زاپ زیاد یا پارگی کامل انتخاب نکنید، زیرا این کار استایل مدرن شما را خراب می‌کند.

علاوه بر لباس هایی که می پوشید از عینک آفتابی، کلاه، دستبند، ساعت و … استفاده کنید و سعی کنید آنها را با لباس خود هماهنگ کنید.

پوشیدن لباس ها به صورت دو تیکه و لایه ای طور  استایل شما را جذاب تر می کند. اما لباسی که می پوشید باید همرنگ باشد. مثلا اگر تیشرت کرم انتخاب میکنید پولیور خود را می توانید از رنگ های قهوه ای انتخاب کنید که بشدت شیک دیده می شود.

اگر انواع رسمی را ترجیح می دهید، کیف های چرمی یا کیف های دستی با استایل شما بسیار زیبا خواهند بود.

همیشه علاوه بر ظاهر خود به موها و صورت خود نیز توجه کنید و سعی کنید از ادکلن و خوشبو کننده بدن استفاده کنید.

اگر لباس هایی دارید که قبلا خریده اید و از آن ها استفاده نکرده اید، حتما آن ها را با لباس های جدیدتان ترکیب کنید تا استایل های جدیدی برای خود بسازید.

تاثیر رنگ ها بر استایل ما

رنگ سیاه و سفید

رنگ های سیاه و سفید در هر سبکی زیبا هستند. این دو رنگ تنها رنگ هایی هستند که با همه رنگ ها و مدل ها هماهنگی دارند. در واقع می توان گفت رنگ سفید را می توان در کنار هر رنگی قرار داد، این قابلیت را دارد که رنگ را شفاف تر کند و تاثیر آن را افزایش دهد. از طرفی مشکی شدت رنگ های دیگر را به خود می گیرد.

رنگ قرمز

اگر یکی از لباس هایتان قرمز است، لباس دیگر را قرمز نپوشید، سعی کنید از رنگ های خنثی در کنار آن استفاده کنید.

حتی در صورت امکان از تطبیق قرمز با آبی و زرد خودداری کنید. زیرا آنها هارمونی جالبی ندارند و فقط زمانی با هم ترکیب می شوند که آبی به سمت بنفش و زرد به سمت نارنجی متمایل شود.

رنگ آبی

ترکیب آبی با نارنجی، سفید و مشکی بی نظیر است و با ترکیب آن با این رنگ ها می توانید بیشترین تاثیر آبی را مشاهده کنید.

رنگ زرد

زرد یکی از آن رنگ هایی است که وقتی با همان رنگ ترکیب می شود زیبا به نظر می رسد. اما به طور کلی این رنگ به سختی ست می شود. اگر می خواهید از رنگ زرد استفاده کنید بهتر است زرد لیمویی و زرد روشن را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی آن را با لباس های دیگر بپوشید.

مکمل زرد بنفش است. اما برای ترکیب این دو رنگ باید دقت کنید. هیچ یک از آنها نباید تند تر از دیگری باشد، زیرا روی دید افراد تأثیر منفی می گذارد.

رنگ سبز

بسیاری از مردم سبز را دوست دارند زیرا رنگ آرامش محسوب می شود و به دلیل اینکه در جنگل ها و در سراسر طبیعت یافت می شود، بسیار آرامش بخش است. ترکیب این رنگ با آبی، زرد، قرمز، سفید و مشکی ترکیب بسیار زیبایی خواهد بود.

مکمل اصلی قرمز رنگ سبز است. این دو با هم ترکیب بسیار ایده آلی هستند. به یاد داشته باشید که رنگ سبز با بنفش مطابقت ندارد مگر اینکه بنفش نزدیک به آبی باشد.

مشکی

رنگ بنفش با بنفش، آبی، زرد، سیاه و سفید ترکیب بسیار خوبی ایجاد می کند. تطبیق یک سایه روشن از بنفش تیره و روشن عالی است.

به خاطر داشته باشید که رنگ بنفش مکمل زرد است، اما آنها باید با درجه ای از روشنایی انتخاب شوند. یعنی اگر رنگ بنفشی که استفاده می کنید روشن است، لباس زردی که با آن ست می کنید نیز باید روشن باشد.

نارنجی

رنگ های آبی، قرمز، رنگی و نارنجی با رنگ نارنجی سازگاری دارند. از آنجایی که این رنگ یک رنگ تند به حساب می آید، باید در ست کردن آن دقت کنید، زیرا با یک اشتباه کوچک زیبایی تیپ خود را از دست می دهیم.

پس برای جلوگیری از این موضوع بهتر است به جای رنگ نارنجی تند از سایه های روشن و تیره این رنگ استفاده کنید.

قهوه ای از رنگ نارنجی ایجاد شده است که باعث شده آن را با رنگ نارنجی بسیار هماهنگ کند.

نکاتی برای پوشیدن لباس با جوراب شلواری

_اگر روی لباس، دامن یا پیراهن خود طرح دارید، بهتر است از جوراب های ساده و بدون طرح استفاده کنید

_اگر از طرفداران جوراب شلواری طرح دار هستید، بدانید که مدل های چهارخانه از مد افتاده، در عوض جوراب شلواری های نقطه دار یا لوزی مد هستند

_اگر در مراسم خود جوراب شلواری زیر دامن کوتاه می پوشید، پوشیدن چکمه های بلند همراه آن را فراموش نکنید.

دکمه بازگشت به بالا