اقتصادی

مرکز خرید انواع تیغ اره نواری با قیمت مناسب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، تیغ اره نواری، یکی از وسایلی است که برای برشکاری مواد فولادی و غیرفولادی به کار گرفته می‌شود. در نتیجه بازار خرید و فروش آن رونق بسیار زیادی دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در زمینه عرضه انواع مختلف تجهیزات صنعتی از جمله تیغ اره نواری فعالیت می‌کنند. سادگی فرایند خرید، قیمت مناسب محصولات عرضه شده به دلیل حذف اشخاص واسطه و تضمین کیفیت و اصالت کالا از جمله‌ی مهمترین مزایای خرید اینترنتی به حساب می‌آید.

گروه صنعتی پارس خورشید یکی از مراکز معتبر فعال در زمینه عرضه انواع مختلف تجهیزات صنعتی از جمله تیغ اره نواری، فرومنگنز پرکربن، فرومنگنز متوسط کربن… است و از طریق همین سایت می‌توانید برای خرید این تجهیزات اقدام نمایید.

تیغ اره نواری چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهمترین اجزای دستگاه‌های اره نواری، تیغ اره است. تیغ اره نواری دارای یک تیغه‌ی بسیار تیز و بلند است که دنده‌هایی پیوسته و بسیار برنده دارد و با استفاده از آن می‌توان مواد فلزی و غیرفلزی را به سادگی برید. تیغ‌های اره نواری را می‌توان از مواد مختلفی تولید کرد اما در این بین، فولادهای بی متال و فولادهای استحکام بالا مهمترین موادی هستند که در تولید این تیغ‌ها به کار گرفته می‌شوند.

تیغ اره نواری از نظر شکل ظاهری، شکلی حلقوی داشته و دو سر آن به وسیله‌ی جوش به یکدیگر متصل شده‌اند. این تیغ‌ها را می‌توان به سادگی بر روی دستگاه‌های برش افقی بُر و عمودبُر نصب کرد.

در خصوص کاربرد تیغ اره نواری لازم به ذکر است که این تیغه‌ها برای برش مقاطع مختلف به کار گرفته می‌شوند و استفاده از آن‌ها در صنایع متعددی رواج دارد. یکی از مهمترین کاربردهای تیغ اره، کاربرد در حوزه برشکاری فلزات است. تیغ‌های اره نواری به دلیل استحکام بالایی که دارند، برای برش آهن، فولاد و آلیاژهای آن، چدن، آلومینیوم، مس و … به کار گرفته می‌شوند. همچنین استفاده از این تیغ‌ها برای برشکاری قطعات پلاستیکی نیز بسیار رایج است.

در کنار این موارد، در حوزه تولید سنگ‌های ساختمانی و تزیینی نیز استفاده از تیغ اره نواری کاربرد فراوانی دارد. همچنین در مشاغلی که با چوب سروکار دارند، مانند کابینت سازی، صنایع تولید لوازم چوبی مثل میز و تخت و … نیز از تیغ اره استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای این تیغ‌ها، کاربرد در سردخانه‌های صنعتی گوشت و مرغ جهت برش مقاطع گوشتی دارای استخوان است. تیغ بودن این تیغ‌ها، کار برش مقاطع گوشتی را بسیار ساده می‌کند.

مرکز خرید انواع تیغ اره نواری با قیمت مناسب

مهمترین ویژگی‌ها تیغ‌های اره نواری:

از جمله‌ی مهمترین ویژگی‌های تیغ اره نواری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

قابلیت نویزگیری: یکی از مهمترین خصوصیات این تیغ‌ها، قابلیت نویزگیری آن‌هاست. نویزگیرهایی که در تیغ اره به کار گرفته می‌شود، در دو نوع رزین دار و بدون رزین تولید و عرضه می‌گردند. در این بین، نویزگیرهای رزینی از کیفیت بالاتری برخوردارند. رزین موجود در این نویزگیرها باعث کاهش خاصیت کشسانی نویزگیر شده و مانع حرکت بیش از اندازه نویزگیر می‌شود.

جنس تیغ: یکی دیگر از مهمترین خصوصیات تیغ اره نواری، جنس آن است. تیغ‌های اره نواری از فولادهای کاربید تنگستن دار با روکش‌های مختلف تولید می‌شوند. فولادهای کاربید تنگستن دار از کیفیت و استحکام قابل توجهی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارند.

زاویه و نوع دندانه‌ها: یکی از مهمترین پارامترها در تیغ اره نواری، زاویه و نوع دندانه‌های این تیغ‌هاست. شکل تیغ و زاویه آن در کیفیت برش و شکل برش تیغ اره از اهمیت بالایی برخوردار است. تیغ‌های اره نواری از نظر زاویه و نوع دندانه دارای انواع مختلفی هستند.

تعداد دندانه‌ها: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تیغ اره، تعداد دندانه‌های این تیغ‌هاست. هر چقدر تعداد دندانه‌های تیغ اره نواری بیشتر باشد، نتیجه‌ی برشکاری تیغ، از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و صاف‌تر و نرم‌تر است.

انواع تیغ‌های اره نواری بر اساس شکل و نوع دندانه‌ها

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، شکل و تعداد دندانه‌های تیغ اره نواری نقش مهمی در نحوه‌ی عملکرد آن دارد. تیغ اره از نظر شکل و چیدمان دندانه‌ها دارای انواع مختلفی است که در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

تیغ اره دندانه منظم: همانطور که از نامشان مشخص است، این دسته از تیغ‌های اره نواری دارای دندانه‌هایی یکدست، صاف و با فاصله منظم هستند. این تیغ‌ها عموماً برای برش چوب و حتی فلزات به کار گرفته می‌شوند.

تیغ اره نواری سوزنی: تیغ‌های دندانه سوزنی، دندانه‌های شبیه قلاب دارند که زاویه برش آن‌ها ۱۰ درجه است. به همین دلیل از این تیغ‌ها با نام تیغ اره قلابی هم یاد می‌شود. تیغ‌های اره نواری سوزنی برای برش چدن، چوب و فلزات غیرآهنی به کار گرفته می‌شوند.

تیغ اره دندانه نامنظم: همانطور که از نامشان مشخص است، تیغ اره دندانه نامنظم دارای دندانه‌هایی با فاصله یا اندازه نامنظم هستند. این تیغ‌ها برای برشکاری چوب به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند چوب‌ها را با زوایا و اشکال مختلفی برش دهند.

تیغ اره نواری دندانه فاصله دار: این تیغ‌ها عموماً جهت برش مواد صاف و نرم مثل پلاستیک و چوب مناسب هستند.

تیغ اره دندانه موج دار: تیغ‌های اره نواری دندانه موج دار، دارای دندانه‌هایی با حالتی شبیه موج هستند. سرعت بالا و کیفیت عالی برش دهی از جمله‌ی مهمترین مزیت‌های این تیغ‌ها به حساب می‌آید. تیغ اره نواری دندانه موج دار بهترین گزینه برای برش مقاطع توخالی مانند لوله‌های فلزی و پلاستیکی به شمار می‌آید.

پارامترهای تعیین کننده در قیمت تیغ اره نواری

عوامل متعددی در تعیین قیمت تیغ اره نواری نقش دارند. جنس تیغ اره یکی از مهمترین پارامترها در تعیین قیمت این تجهیزات است. هر چقدر تیغ اره از استحکام بالاتری برخوردار باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. نوع، جنس و شکل دندانه‌های تیغ اره نواری هم یکی دیگر از پارامترهایی است که در تعیین قیمت این تیغ‌ها نقش دارند.

همچنین شکل و نوع نویزگیر، تعداد و سایز دندانه‌های تیغ اره نواری، برند تولید کننده تیغ اره و پارامترهای از این دست نیز در تعیین قیمت تیغ‌های اره نواری نقشی کلیدی را بازی می‌کنند. از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت گروه صنعتی پارس خورشید می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری در خصوص قیمت روز انواع مختلف تیغ اره نواری و پارامترهای تاثیر گذار بر روی قیمت این تجهیزات به دست بیاورید.

مرکز خرید انواع تیغ اره نواری با قیمت مناسب

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دکمه بازگشت به بالا