استان ها

آغاز فرآیند صدور مجوز بازگشایی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی / از سر گیری فعالیت حضوری مدارس استثنائی در خراسان رضوی

به گزارش تیتر اول، قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در هر استانی که Omikron در آن مشاهده شد باید شرایط ویژه ای اعلام شود، اظهار کرد: از جمله استان های دارای سویه Omicron جدید. استان خراسان رضوی مشاهده شد، لذا ستاد استانی بر اساس مشاهدات و پارامترها و نگرانی از سلامت دانش آموزان خردسال، خانواده ها و همکاران در مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس استثنایی تصمیم به تعطیلی این مدارس و مراکز گرفت.

وی افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها، نگرانی هایی در مورد سلامت دانش آموزان خردسال وجود داشت، زیرا آنها نمی توانستند دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس بودند. ” خانواده مجبور شدند در استان حرکت کنند و شاهد پیک مکرر بودند.

خدابنده گفت: این تحقیقات توسط دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش انجام شد و در نهایت در جلسه هفته جاری ستاد مبارزه با کرونا استان تایید شد که این مدارس و مراکز باید تحت شرایط خاص و دستورالعمل بهداشتی مجوز بگیرند. : امروز سه شنبه 5 دی دستورالعمل راه اندازی مجدد این مراکز به آموزش و پرورش ارسال می شود و بر این اساس مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی درخواست کتبی برای ملاقات با نماینده دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش ارائه می کنند. با بررسی شرایط و ضوابط می توانند مجوز شروع فعالیت خود را به صورت حضوری از مراجع آموزشی دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین تمامی مدارس استثنایی با رعایت دقیق رویه های بهداشتی از فردا چهارشنبه 30 دی ماه به صورت حضوری فعالیت آموزشی خود را از سر می گیرند.

48

دکمه بازگشت به بالا