استان ها

برگزاری کارگاه آموزشی تحقیقات مقدماتی بزه قتل

به گزارش خبرگزاری تیتر اول کهگیلویه و بویراحمد؛ به نقل از کهگیلویه و بویراحمد ، گزارش دادگستری و خبرگزاری میزان از مردم و ارتباطات استان ، یک سمینار مقدماتی در مورد جرایم قتل ، به ویژه قضات و دادگاه های کیفری ، روسای دادگاه های منطقه و قضات ، به صورت آنلاین برگزار شد.

حمید نادریان ، معاون جرایم اینترنتی و رسانه های دادستانی استان و انقلاب استان گفت: یکی از نکات قابل توجه سمینار حضور مهمانان خارج از دادگاه از جمله اساتید دانشگاه ، وکلا ، دانشجویان و فعالان حقوقی بود.

معاون دادستان مرکز استان که دبیر و مربی قسمت اول سمینار نیز بود ، در این باره گفت: این سمینار دارای چهار بخش بود که قسمت اول آن آیین نامه های اجرایی است که توسط اداره تأیید اعتبار ، شرح وظایف و تحقیقات صحنه جرم تصویب شده است. پاورپوینت تهیه شده توسط دادگاه مرکزی استان به طور خلاصه سیستم قضایی را بررسی و احکام را به طور خلاصه اصلاح کرد.

وی در مورد مدرسین این سمینار گفت: در قسمت سوم دکتر اردوان عزیزی رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان و در قسمت سوم مطالب توسط موسویان پزشک قانونی استان ارائه شد.

معاون دادستان کل و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهار داشت: این دوره آموزشی به دلیل شرایط ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، فقط در حضور بازپرس دادسرای استان ، در دادگاه این دادسرا و برای ارتباطات دیگر از طریق سامانه آنلاین است. (آنلاین) صورت گرفت.

نادریان گفت: در قسمت دوم کارگاه ، دکتر عزیزی ، رئیس دادگاه عمومی و انقلاب در مرکز استان ، انواع قتل ها را به شش دسته کلی تقسیم کرده و هر نوع را توضیح داده و راه حل هایی برای شناسایی و به کار بردن نام صحیح در پرونده قتل ، و همچنین تعدادی از موارد مهم عملی ارائه داده است. وی در پایان با خطاب به بازرسان پرونده قتل جهت اقدام لازم ، سرانجام اطلاعات مفید و ارزنده ای را درباره برخی از موارد عدم اطمینان قانونی در تحقیقات اولیه و روند دستور نهایی ارائه داد.

معاون دادستان مرکز استان افزود: دکتر موسویان ، پزشک باتجربه در مرکز استان ، در قسمت سوم سمینار در مورد قوانین خاص پزشکی قانونی ، به ویژه اصطلاحات ذکر شده در صفحه معاینه جسد و نحوه بررسی جسد و نحوه پاسخگویی به ابهامات. سوال کننده همچنین محتوای کاربر را برای مخاطبان این کارگاه توضیح داد.

وی اعلام کرد: مخاطبان این کارگاه که با استفاده از فضای مجازی پایگاه ابر قضایی در کارگاه مستقر بودند ، تعدادی س questionsال را مطرح کردند و استادان دکتر عزیزی و دکتر موسویان پاسخ های مستند و مستدل به این سالات ارائه داد.

سرانجام معاون دادستان کل استان و نادریان انقلابی از تشکیل دوره ها و سمینارها خبر داد: تقریباً یک سال پیش ، به گفته دکتر از تاجیک محافظت نمی کند. کلیه دادستان دادگستری استان و مرکز استان سید علی ملک حسینی و معاون منابع انسانی دکتر احترام به اهمیت همکاری صالحی و مباحث علمی در دادگستری استان آغاز شده است و هر روز اقدامات مناسب از هر حوزه قضایی در حال انجام است.

لازم به ذکر است که در قسمت چهارم و پایانی سمینار ، دبیر جلسه ، نادریان ، عناوین موضوعات را مرور و بر نکات مهم تأکید کرد ، و همچنین نتیجه گیری نهایی سمینار را بیان کرد.

48

دکمه بازگشت به بالا