سلامت و تندرستی

بمب جدید کشتی را وسط نصف می‌کند!

به گزارش تیتر اول، این بمب که «کوئیک‌سینک» (غرق سریع یا QUICKSINK) نام دارد، توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است.

در ویدئویی که با همکاری پایگاه نیروی هوایی اگلین گرفته شده، نیروی هوایی آمریکا نمایی از نحوه عملکرد این بمب مرگبار به تصویر کشیده شده است.

در تصاویر منتشره دیده می‌شود که یک جت جنگنده اف-۱۵ نیروی هوایی ایالات متحده یک بمب از این نوع را روی یک کشتی می‌اندازد و در پی آن با وقوع انفجار بزرگی، کشتی در کمتر از ۳۰ ثانیه غرق می‌شود.

در ویدئوی دومی که توسط مقامات نظامی آمریکایی منتشر شده کشتی غرق‌شده در بستر دریا نشان داده می‌شود که به طور موثری به دو نیم تقسیم شده است.

نیروی هوایی ایالات متحده به طور قابل‌توجهی درباره جزئیات این فناوری و میزان کارآمدی آن سکوت کرده بود. با این حال، تصاویر و اطلاعات منتشره نشان می‌دهند که این موشک شامل یک بمب ۹۰۷ کیلوگرمی اصلاح‌شده با سامانه «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» (JDAM) است.

این سامانه ابزار هدایت‌گری است که بمب‌های گرانشی غیرهدایت شونده، یا بمب‌های سقوط آزاد، را به بمب‌های هوشمند و دقیق و با قابلیت ضربه زدن به اهداف در تمامی شرایط آب و هوایی تبدیل می‌کند.

اگر داده‌های سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) در دسترس باشند، سامانه‌های مهمات تهاجم مستقیم مشترک می‌توانند به بمب‌های سقوط آزاد اجازه دهند تا با دقت ۵ متر یا کمتر به هدف اصابت کنند. حتی اگر اطلاعات جی‌پی‌اس وجود نداشته باشد، این بمب‌های اصلاح‌شده می‌توانند با دقت ۳۰ متر به هدف برخورد کنند.

اژدرها، یا همان موشک‌های زیر آب که از کشتی‌ها یا زیردریایی‌ها شلیک می‌شوند، رایج‌ترین تسلیحات برای غرق کردن کشتی‌های دشمن هستند. با این حال فناوری جدید راه موثرتری برای نابودی کشتی‌ها از آسمان در اختیار ارتش ایالات متحده می‌گذارد.

علاوه بر این، موشک‌های پرتاب شده به طور قابل توجهی ارزان‌تر از اژدرها هستند و می‌تواند منطقه بسیار بزرگتری از دریا را تحت پوشش بگیرند.

هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که تسلیحات نظامی جدید از چه زمانی عملیاتی خواهند شد و در اختیار جنگنده‌های آمریکایی قرار خواهند گرفت.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا