استان ها

خیز تحولی دانشگاه آزاد مشهد با معرفی ۱۶۰ گروه به رویداد ملی گام دوم

گروه استانی خبرگزاری آنا; گام دوم، رویداد ملی معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری با هدف بسترسازی برای کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان و ایجاد اشتغال است. دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه زیرساخت، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناوری و خلاق برنامه ریزی شده است.


بیشتر بخوانید:

گام دوم رویداد ملی؛ فرصت های سرمایه گذاری و پشتیبانی فن آوری

انجام 3 برابر تعهد و 228 گروه برای معرفی سامانه اقدامات ملی مرحله دوم + جدول

حضور دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در مرحله دوم با معرفی 37 گروه

132 گروه در سامانه رویدادهای مرحله دوم دانشگاه آزاد کرمانشاه در حال بارگذاری هستند


دومین رویداد سراسری دانشگاه آزاد اسلامی به مدت چهار روز از تاریخ 28 لغایت 29 خرداد 1401 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و بخشی از فعالیت های 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف نیروی انسانی است. آموزش، فرهنگ، اقتصاد و علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و … ارائه خواهد شد.

رویداد ملی گام دوم فرصتی است تا تیم های دانشگاه آزاد اسلامی ایده های فناورانه و محصولات دانش بنیان خود را به صنایع بزرگ کشور، صندوق های سرمایه گذاری، شتاب دهنده های خصوصی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه برای جذب فضا و سرمایه گذاری ارائه کنند.

در اوایل آبان 1400 روح الله دهگانی فیروزآبادی معاون پژوهشی، فناوری و نوآوری در آستانه چهلمین سال تاسیس دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سراسری «گام دوم» خبر داد که در جلسه شورای دانشگاه در آذرماه 1400 ارائه و به تصویب اعضا رسید. در سراسر کشور اعلام شد که همه باید به یک اندازه برای این رویداد مهم آماده شوند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش ها و گفت و گویی ها به گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کشور برای حضور در این مراسم پرداخته است. دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد. گام دوم را در این استان می خوانیم.

مرادی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، فرصت ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی را تشریح کرد. رویداد ملی گام دوم وی گفت: یکی از اهداف اصلی این رویداد، معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به مردم است که مرحله دوم رویداد دانشگاهی باعث ایجاد کارایی مضاعف در فضای اجتماعی می شود.

تا به امروز حدود 160 ایده، شرکت و هسته فناوری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در مرحله دوم سامانه رویداد ملی این دانشگاه به ثبت رسیده است.وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با راه اندازی گروه های تخصصی پژوهشی و کمیته های هسته ای، اطلاع رسانی و توسعه محتوا، استارت آپ ویکند، رویدادهای فناوری، حمایت و حمایت زیر نظر دبیرخانه ستاد و کارگروه ستاد، برنامه ریزی های لازم را آغاز کرده است. چهار ماه. قبل از. دبیرخانه کارگروه مشترکی با تشکیل 16 جلسه و نشست های تعاملی مختلف با نهادها، سازمان ها و بخش های مختلف جهت حضور و حمایت از فعالیت های این واحد دانشگاهی به منظور کسب اطلاعات لازم در زمینه های اصلی رویداد یعنی حصول اطمینان حاصل شد. گروه ها، هسته های تحقیقاتیزیرساخت ها، ایده ها، هسته های فناوری و فناوری ها و شرکت های خلاق در داخل و خارج دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با یادآوری 12 رویداد فناوری در این واحد دانشگاهی، گفت: واحد مشهد میزبان 12 رویداد فناورانه (شامل 1000 جشنواره ایده) به نام های استارتاپ ویکند، چالش فناوری، ایده و صنایع خلاق است. اقدام در زمینه های بخش های تخصصی کشاورزی صنایع غذایی و تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و مفید، مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق و فرهنگی، هنر و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست و منسوجات، چرم و فناوری های مرتبط. ثبت بیش از 379 ایده و طرح از نظر فناورانه، این رویدادها از استان های مختلف بوده که این نیز گواهی بر توانمندی های این واحد دانشگاهی است که دستاورد قابل توجهی محسوب می شود.


بیشتر بخوانید:

بازدید از دانشگاه آزاد یادگار امام در دور دوم با معرفی 50 تیم

فرصت حضور دانشگاه آزاد دامغان در دومین دوره مسابقات کشوری

گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه به سوی یک رویداد

دانشگاه آزاد سبزوار در مرحله دوم رویداد به چه گروه هایی معرفی شده است؟


مرادی افزود: سامانه رویداد ملی مرحله دوم دانشگاه تا به امروز حدود 160 ایده، شرکت و مرکز فناوری را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ثبت کرده است و بر این اساس، 21 مرکز فعال فناوری، 25 شرکت فناور و خلاق، 38 ایده فناوری. از جشنواره 1000 ایده رویداد ملی مرحله دوم شناسایی و معرفی 17 بخش صنایع خلاق، 11 ایده فناوری از بخش علوم پزشکی و 6 ایده برگزیده از بخش دانشجویی است.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آماده تحقق شعار سال است

وی با تاکید بر لزوم تحقق شعار سالانه «ایجاد اشتغال دانش بنیان» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با برگزاری سمپوزیوم، بیش از 20 وبینار و کارگاه آموزشی، تولید با بیش از 10 رویداد آموزشی و ترویجی. محتوا و هشت نشست تخصصی تجهیزات، نرم افزار و سخت افزار خود را به صنایع و مراکز مختلف دولتی و غیردولتی معرفی کنید و قرارداد ببندید. یادداشت های تفاهم آنها با این مراکز و موسسات تعداد زیادی حامی را جذب کردند، بنابراین صنعت و موسسات حمایت و آمادگی خود را برای عقد قرارداد برای اجرای این ایده ها در پروژه های فناوری مرحله دوم ارائه شده اعلام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات موجود با راه اندازی هسته ها و تیم های پژوهشی و فناوری برای استفاده واقعی از این امکانات انجام شده است. دومین رویداد باشکوه در مرحله دوم دانشگاه آزاد. سال اسلام مزین به «اشتغال آفرینی دانش بنیان» است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا