بهترین های کسب و کارعمومی

خواص انگشتر حدید هفت جلاله زنانه بهترین دعای چشم زخم

موارد استفاده از حدید صینی هفت جلاله از زبان امام صادق علیه السلام

در رابطه با موارد استفاده از دعای هفت جلاله امام صادق (ع) می‌فرمایند: در زمانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفتی و از به خطر افتادن جانت به هراس افتادی انگشتر حدید صینی هفت جلاله در دست کن که هراس از تو دور شود و گزندی به تو نرسد.

ایشان ذکر کردند دعای هفت جلاله بر روی سنگ حدید جهت گشایش کارها و هنگامی که با سختی و مشکل مواجه شدی بسیار کارساز خواهد بود و به خواست خداوند بر تو آسان خواهد شد.

همچنین از دیگر فواید هفت جلاله جهت از بین بردن اثر چشم زخم توصیه شده است .

از دیگر توصیه‌های حضرت در رابطه با خواص سنگ حدید با دعای هفت جلاله  فرمودند که این انگشتر را به داخل حمام و دستشویی نبر و از برخود بوی نامطوب و بد حفظ کن و آن را از دشمنانت مخفی کن تا از آن استفاده نکنند.

همانطور که از فرمایشات امام صادق علیه السلام در خصوص خواص دعای هفت جلاله روی سنگ حدید پیداست، نتیجه میگیریم با توجه به مشکلات دنیای امروزی و سختی‌هایی که ممکن است در زندگی با انها مواجه شویم، جهت در امان ماندن از هر گونه گرفتاری و دشمنی و همینطور گشایش امور، بهتر است از سنگ حدید هفت جلاله استفاده نماییم.

دعای هفت جلاله چه خواصی دارد؟

دعای هفت جلاله چه خواصی دارد ؟ درباره خواص دعای هفت جلاله امام صادق (ع) روایات زیادی نقل شده است که همگی استفاده از سنگ حدید هفت جلاله را توصیه می‌کنند. سنگ حدید هفت جلاله چیست؟ طبق روایات اسلامی معتبر گفته شده ذکر هفت جلاله بهتر است بر سنگ حدید حکاکی شود چرا که آثار بی‌نظیری به همراه دارد.

از جمله خواص انگشتر هفت جلاله حدید که از زبان امام صادق ع نقل شده می‌توان به رفع چشم زخم آسان شدن مشکلات اشاره کرد که در ادامه شرح کاملی از خاصیت هفت جلاله و موارد استفاده از حرز هفت جلاله را بازگو خواهیم کرد.

دعای هفت جلاله چیست ؟

دعای هفت جلاله از جمله دعاهای مجرب و مفید است که حکاکی آن بر روی سنگ حدید توصیه فراوان شده است.

ما با زندگی کردن در دنیای مدرن امروز همواره با برخی مشکلات و سختی‌ها رو به رو هستیم. یکی از دغدغه‌های ما انسان‌ها دوری از این مشکلات و رفع استرس‌های ناشی از آن است.

یکی از راه‌های مقابله کردن با استرس‌های روزمره ، همراه داشتن اذکار و دعاهای الهی می‌باشد.

یکی از بهترین دعاهایی که سبب رفع استرس و دور کردن افکار منفی می‌شود استفاده کردن از حرز هفت جلاله می‌باشد.

در ادامه با خواص دعای هفت جلاله بیشتر آشنا خواهیم شد .

خرید انگشتر حدید هفت جلاله

انگشتر هفت جلاله چیست ؟ به انگشترهایی که بر روی نگین آنها دعای هفت جلاله حکاکی شده باشد ، به اصطلاح انگشتر هفت جلاله می‌گویند.

دعای هفت جلاله معمولا بر روی سنگ حدید و یا سنگ عقیق حکاکی می‌شود.

برای خرید انگشتر حدید هفت جلاله اصل ، بر روی دسته‌بندی مورد نظر کلیک کرده و بر اساس سلیقه‌ی شخصی خودتان هر کدام را که دلخواهتان بود ، تهیه کنید.

توجه داشته باشید از نظر خواص معنوی هیچ فرقی بین انگشتر ارزان‌قیمت و یا گران‌قیمت نیست. علت اصلی تفاوت قیمت محصولات ، به کیفیت فریم و نگین ، نوع حکاکی و … بستگی دارد و در خواص معنوی آن تاثیری ندارد.

متن دعای هفت جلاله کدام است؟ (متن هفت جلاله)

دعای هفت جلاله کامل معمولا بر روی سنگ حدید حکاکی می‌شود اما نوشتن دعای هفت جلاله روی کاغذ هم بلا مانع است.

متن کامل ذکر هفت جلاله به شرح زیر می‌باشد:

« اَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ

اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ

اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ

امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه

اِنّی واثِقٌ بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ

اَشْهَدُ اَنْ لا اله اِلاّ اللّهُ مُخْلِصا »

دعای هفت جلاله و خواص آن

در رابطه با خواص هفت جلاله گفته شده است هر کس دعای هفت جلاله روی سنگ حدید حکاکی کند و آن را همراه داشته باشد، از شر جن و انس در امان می‌ماند و سبب رفع گرفتاری و گشایش امور می‌گردد.

دعای هفت جلاله خواص فروانی دارد که در ادامه به برخی از این خواص میپردازیم.

  • استفاده از دعا هفت جلاله برای اشخاصی که گرفتاری های زیادی دارند در زمان گرفتاری بسیار مفید است.
  • حدید هفت جلاله جهت از بین بردن و دفع چشم نظر توصیه شده است.
  • خواندن دعای هفت جلاله برای ازدواج دختران و پسران نیز مفید بوده و سبب آسان شدن امور ازدواج و رفع موانع می‌شود.
  • دفع بی خوابی و رفع اضطراب های مکرر
  • تقویت اعتماد به نفس
  • در امان ماندن از بیماری‌ها و گرفتاری

دیگر دعاها برای رفع چشم زخم و رفع اثر آن

در آیات قرآن نیز به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره شده است و چشم زخم امری پذیرفته شده در بینش و نگرش قرآنی است. آیه هایی از قرآن که ثابت می کند چشم زخم واقعیت دارد عبارتند از:

آیه ۶۷ سوره یوسف:

در این آیه آمده است که حضرت یعقوب (ع) برای در امان ماندن از چشم زخم مردم مصر به فرزندان خود که افرادی زیبا و تنومند و جوان بودند، فرمان داد هنگام ورود به مصر از یک دروازه شهر وارد آن نشوند و از دروازه های متعدد وارد شوند تا به چشم نیایند

آیه ۵۲ سوره قلم:

این آیه نیز در رابطه با چشم زخم به پیامبر نازل شده است:

وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

و آنان که کافر شدند، چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند، و می ‏گفتند: «او واقعاً دیوانه‏ ای است»

خواندن سوره های والعصر، فلق و قریش

اگر کسی دچار چشم زخم شده باشد چنین عمل کند که قطعه ای کاغذ تمیز تهیه کرده و بر روی آن سوره والعصر و فلق و قریش را بنویسد و در پلاستیک بگذارد و همراه داشته باشد این دعای چشم زخم فی الفور چشم زخم شفا میدهد به قدرت خدا ان شاءالله تعالی.

خواندن سوره ای از قرآن

در یک کاغذ تمیز دعا و سوره زیر را بنویس و داخل پلاستیک بگذار در هر کجا نزد هر شخص یا حیوان یا مال یا نباتی بگذار باذن الله از نظر زخم چشم در امان بماند و ضرر و زیان به آن نرسد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خرجت عین حسود من احداق بیض

وسود فلقیها جبرائیل فقالوا لها عزمنا

علیک ایها العین انک لا تکونی علی حامل کتابی

هذا بحق قُلْ أَعُوذُبِرَبِّ النَّاسِ مَلِکِ النَّاسِ

إِلَهِ النَّاسِ مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ

الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ

مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ

امام علی (ع) در مورد چشم زخم می فرماید:

«چشم زخم یا چشم کردن حق است و واقعیت دارد.»

هر گاه کسی از شما انسان یا چیز زیبایی را دید و از آن خوشش آمد بگوید: آمنت بالله و صلی الله علی محمد و آله، در این صورت چشم او تأثیر منفی نخواهد داشت.

امیرالمؤمنین (ع) در مورد دعا برای چشم زخم فرمود:

«پیامبر اکرم (ص) برای امام حسن (ع) و امام حسین (ع) “رقیه” (منظور از” رقیه” دعاهایى است که مى‏نویسند و افراد براى جلوگیرى از چشم زخم با خود نگه می دارند و آن را تعویذ نیز مى‏گویند)، گرفت و این دعا را خواند:

 

«أُعِیذُکُمَا بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ وَ أَسْمَائِهِ الْحُسْنَى کُلِّهَا عَامَّهً مِنْ شَرِّ السَّامَّهِ وَ الْهَامَّهِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ عَیْنٍ لَامَّهٍ وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ»

یعنی: برای شما پناه می جویم به کلمات کامل خداوند و تمام اسماء حسنای او از شر هر ملال آورنده و از شر بزرگان (رهبران و روساء) موجوداتی که با چشم دیده نمی شوند و از شر هر چشم بدی که به انسان می رسد و از شر حسود هنگامی که حسد بورزد…»

امام صادق (ع) در مورد دعا برای چشم زخم می فرمایند:

«تاثیر چشم زدن حق است و امین نیستی که چشم تو در خودت یا در دیگری تاثیر کند. پس اگر از تاثیر چشم می ترسی سه مرتبه بگو: ماشاء الله لا قوه الا بالله العلی العظیم. اگر یکی از شما زینتی بکند و خوش آیند باشد چون از منزل خود بیرون رود بخواند و ناس بخواند تا از چشم به او ضرر  نرسد»

 

از نظر امام رضا (ع)

در مکارم الاخلاق از امام رضا (ع) روایتی درباره حسادت و شیوه جلوگیری از آن نقل شده. راوی می‌گوید از ایشان پرسیدم: آیا چشم زخم و تاثیر آن حقیقت دارد؟ و آن حضرت فرمودند: بله، هر وقت که تو را چشم زدند.

– کف دستت را روبروی صورتت بگذار

– سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را بخوان

– هر دو کف دست را به صورتت بکش. ان شا الله از آن گزند حفظ خواهی شد

دکمه بازگشت به بالا