عمومی

می توانیم از رونالدو خوب پذیرایی کنیم این هم سندش!

حواشی حضور احتمالی رونالدو در تهران برای مصاف با پرسپولیس آن قدر زیاد و غیر منطقی شده که به طور مثال بنده هم با اکراه این یادداشت کوتاه را نوشتم.

از وقتی میزبانی پرسپولیس در تهران از النصر عربستان قطعی شده مواردی مطرح می شود که انگار نه انگار ما چه کشوری هستیم و چه قدمتی داریم و چه چهره های سرشناس سیاسی،فرهنگی،ورزشی،ادبی،سینمایی و.. به کشورمان سفر کرده اند.

مربوط به امروز و دیروز هم نیست. از قبل انقلاب تا بعد از آن همواره دیده و شنیده ایم که چه کسانی با چه درجه شهرت و محبوبیتی به کشورمان سفر کرده اند.

محمد علی کلی،شان پن،ژولیت بینوش، فرانتس بکن باوئر،کریس دی برگ،رانی کلمن،الیور استون و…این ها تازه تعداد کمی از چهره های سرشناس است که در سالیان گذشته به ایران سفر کرده و با احترام و آبروداری کشورمان را ترک کرده اند.

این که در مواردی زیرساخت های کشور با مشکل مواجه است شک و تردیدی نیست. اما این قدر هم ضعیف نیستیم که نتوانیم حداکثر 72 ساعت از رونالدو و یارانش مهمان نوازی کنیم.

یادمان نمی رود که هجده سال پیش ارتش بایرن مونیخ با تمام بازیکنان مشهورش به ایران آمد یک بازی انجام داد و رفت.

نام هایی که در آن سال ها هر کدام شان وزنه ای در فوتبال جهان به حساب می آمدند. به این اسامی دقت کنید:الیور کان، میشائیل بالاک، لوسیو، زی روبرتو، گوئررو، گورلیتز، فیلیپ لام، حسن صالح حمیدزیچ، یرمیس و…

باور کنید رونالدو و رفقایش هم می آیند و می روند و هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. کافی است حساسیت ها بیش از حد نباشد و از وزیر و وکیل درباره رونالدو اظهار نظر نکنند.همین.

می توانیم از رونالدو خوب پذیرایی کنیم این هم سندش!

عکسی از تیم فوتبال بایرن مونیخ با تمام ستارگانش هجده سال پیش در ورزشگاه آزادی

دکمه بازگشت به بالا