فرهنگ و هنر

ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک اقدام ارزشمند دولت تدبیر و امید

تیتر اول / لرستان استاندار لرستان از ساماندهی قلعه فلک الافلاک خبر داد ، اقدامی ارزشمند توسط یک دولت متبحر و امیدوار.

سید موسی خادمی در بازدید از ساماندهی فضای اطراف قلعه آسمانی هورورآباد که امروز 16 آذرماه صورت گرفت اظهار داشت: یکی از فعالیتهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در دوره دوم کمک به ساماندهی قلعه آسمانی هورورآباد بود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در مناطق مختلفی اجرا شده است ، افزود: بهسازی این بنای تاریخی اثر جدیدی است که در حال انجام است و مردم قطعاً متوجه تغییراتی می شوند که در سالهای اخیر در جریان بازدید صورت گرفته است.

استاندار لرستان اظهار داشت: نکته بعدی ساماندهی فضای اطراف قلعه فلک افلاک است که با روند ساخت و تکمیل پادگان جدید سپاه پاسداران که در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، بخشی از ساختمانهای موجود در استان تحویل داده می شود. .

خادمی با اشاره به وجود مزاحم و غیر اصولی بناها و ساختمانها در مجاورت این بنای تاریخی افزود: در این راستا خصوصاً در منطقه اطراف پل وجود ساختمانهای مزاحم ، فروشگاه های اطراف و کار تخریب امروز آغاز می شود.

وی با تأکید بر سرعت اجرای پروژه افزود: لازم است مسائل حقوقی برخی از املاک مربوطه که خود دارای اختلافاتی هستند مانند انحصار وراث و … حل شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری این مکان را به منطقه سبز اطراف قلعه اضافه کنیم و آن را به یک مجموعه گردشگری خوب و با ارزش برای همه مردم لرستان و ایران تبدیل کنید.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا