بین الملل

دمشق اقدام ترکیه و آمریکا در قطع آب شرب یک میلیون سوری را محکوم کرد

دولت سوریه بار دیگر تداوم اشغالگری ترکیه و آمریکا و محروم کردن بیش از یک میلیون سوری ساکن الحسکه و حومه(شمال سوریه) را محکوم کرد.

به گزارش تیتر اول، وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آب آشامیدنی بیش از یک میلیون شهروند سوری ساکن الحسکه و حومه، از سازمان ملل متحد خواست تا برای جلوگیری از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، منشورها و تمامی هنجارهای بین‌المللی، اقدام فوری و مؤثری انجام دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: اهالی شهر الحسکه و اطراف آن، همچنان بین اشغالگران ترکیه و گروه‌های تروریستی مزدور آن و اشغالگران آمریکایی و ابزارهای شبه‌نظامیان تجزیه طلب این کشور که آب آشامیدنی را قطع می‌کنند، گیر کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شدت ادامه محرومیت بیش از یک میلیون سوری از آب شرب را محکوم می‌کنیم و این را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به ویژه با توجه به افزایش بی سابقه دما در منطقه می دانیم.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه بیانیه خود آورده است: سوریه از سازمان ملل می‌خواهد که اقدام فوری و مؤثری برای توقف این نقض فاحش قوانین بین‌المللی و تمامی کنوانسیون‌ها و هنجارهای بین‌المللی انجام دهد و برای از سرگیری سریع پمپاژ آب اطمینان حاصل کند.

این وزارتخانه در پایان اعلام کرد که دمشق بار دیگر خواهان پایان حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک سوریه است و احیای اقتدار دولتی و از سرگیری فعالیت نهادهای رسمی آن در شمال، شمال شرق و شمال غرب تنها راه پایان دادن به رنج مردمان این منطقه است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا