اقتصادی

جلوی صادرات و قاچاق سیمان را بگیرید/ روند توزیع شفاف شود

تیتر اول / بوشرا به دنبال پیگیری های نماینده دشتستان ، تصمیم بر این شد که تهیه و توزیع سیمان به انجمن سیمان سپرده شود و طی یک هفته تا 10 روز تفاهم نامه تنظیم شود.

ابراهیم رضایی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل کمبود سیمان در استان بوش و افزایش قیمت آن موضوع را از طریق وزیر صمت با جدیت پیگیری کردیم و امروز جلسه ای با معاون وزیر معدن داشتیم ، صنعت و معدن و مقامات و مسئولان. ما در استان بوشر سیمان داشتیم و مسائل و مشکلات استانی را در این زمینه مطرح کردیم.

وی با انتقاد از شیوه سیاست گذاری در بخش سیمان ، افزود: ما از صادرات حمایت می کنیم اما در بخش سیمان چون ابزاری برای توسعه است و نقش مهمی در پروژه های توسعه و توسعه زیرساخت ها دارد ، نیازهای محلی باید در اولویت باشد. “

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار داریم صادرات سیمان در این مرحله به حالت تعلیق درآید تا بازار سیمان در کشور تأمین ، تنظیم و تنظیم شود.

یک ناظر پارلمانی از شورای معدن استان بوچر اظهار داشت که نیاز به شفافیت بیشتر در توزیع سیمان و فرآوری از کارخانه تا توزیع و مصرف وجود دارد. دولت باید برای رفع نیازهای آنها اقدامی انجام دهد.

نماینده مردم داشستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تولید سیمان نیز مشکلاتی وجود دارد و برای اینکه کارخانه ها با تمام ظرفیت کار کنند ، نیاز به نظارت دقیق و همکاری همه دستگاه ها داریم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد بی نظمی و رانت در توزیع سیمان هستیم ، خواستار نظارت دقیق و شفافیت برای جلوگیری از جستجوهای اجاره ای برای توزیع سیمان شد.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 افزود: داشستان و استان بوچرا بیش از گذشته به سیمان نیاز دارند. ما تعدادی پروژه بزرگ مانند ساخت سد ، پروژه در دست احداث در پارك جنوبی ، واحدهای 2 و 3 نیروگاه هسته ای بوشهر و بازسازی ساختمانهای سال گذشته تحت تأثیر سیل داریم ، بنابراین استان بوشس به سیمان بیشتر از قبل

رضایی اظهار داشت: این جلسه که با حضور معاون وزیر معادن ، روسای صنعت سیمان در استان بوشهر ، معدن کاران وزارت صمت و تنظیم بازار برگزار شد ، تصمیم گرفته شد و تصمیم بر این شد که تأمین کالا به امانت سپرده شود. و توزیع سیمان به سیمان. طی یک هفته تا 10 روز ، یادداشت اجرایی تنظیم و سپس اعلام می شود که امیدوارم مشکلات سیمان برطرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا