عمومی

آخرین خبرها از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تیمور سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان، اظهار داشت: اولین اقدام هیئت نظارت بر انتخابات دراین‌رابطه، بررسی شکایات داوطلبانی بود که در هیئت‌های اجرایی استان، صلاحیتشان احراز نشده بود که هیئت نظارت استان با اولویت بررسی این شکایات کار خود را انجام داد و با حضور این داوطلبان و یا غیرحضوری، این بررسی‌ها انجام گرفت.

وی عنوان کرد: بسیاری از این داوطلبان مدارکی داشتند که لازم بود به پرونده این عزیزان پیوست شود که انجام شد.

آخرین خبرها از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در لرستان

بررسی صلاحیت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات لرستان در ادامه با بیان اینکه اولویت بعدی ما، بررسی صلاحیت همه داوطلبان در هیئت نظارت استان بود که هم اکنون هم در حال انجام است، افزود: به‌صورت شبانه‌روزی کارشناسان و اعضای هیئت نظارت استان مشغول این کار هستند.

آرا در تاریخ ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه به وزارت کشور و فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود سپهوند، تصریح کرد: نکته بعدی بررسی صلاحیت همه داوطلبان در هیئت مرکزی هیئت نظارت بر انتخابات و از سوی شورای نگهبان در حال انجام است که این امر نیز بر اساس سوابق، پرونده‌ها، استعلامات، تحقیقات میدانی در حال انجام است.

وی بیان داشت: در نهایت رأی هیئت نظارت بر انتخابات استان با آرای صادر شده از سوی شورای نگهبان برای همه داوطلبان صادر می‌شود، این آرا با هم تطبیق داده می‌شود، اگر چنانچه اختلاف‌نظری در صدور آرا برای داوطلبان وجود داشته باشد، بر اساس دستور هیئت نظارت مرکزی، بررسی مجدد انجام صورت می‌گیرد و در نهایت هیئت مرکزی نظارت با دریافت آرای هیئت نظارت استان، رأی نهایی را صادر می‌کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات لرستان، ادامه داد: در تاریخ ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه این آرا به وزارت کشور و فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

همه گمانه‌زنی‌ها نادرست است

سپهوند با تأکید بر اینکه باتوجه‌به اخبار و گزارش‌هایی که به‌صورت حقیقی و مجازی در اختیار اعضای هیئت نظارت استان قرار می‌گیرد، به این جمع‌بندی رسیدیم که بعضی از عوامل سیاسی و یا بعضی از رسانه‌ها و یا اشخاص متأسفانه اقدام به دامن‌زدن به برخی از اخبار نادرست و شایعاتی مبنی بر اینکه «فلانی تأیید شد»، «فلانی چنان شده» و این مسائل، می‌کنند.

از همه داوطلبان، گروه‌ها، احزاب و… درخواست دارم که از به‌کاربردن مطالب نادرست در فضای مجازی راجع به افراد پرهیز کنند وی تأکید کرد: من به مردم و همه داوطلبان عزیز این اطمینان را می‌دهم که این‌هایی که در فضای مجازی نام برخی افراد را می‌برند، همه گمانه‌زنی‌ها نادرست است و اصلاً صحت ندارد و جمع‌بندی آرای هیئت نظارت استان و مرکز در تاریخ ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات لرستان با بیان اینکه از همه داوطلبان عزیز، همه گروه‌ها، احزاب و… درخواست دارم که از به‌کاربردن مطالب نادرست در فضای مجازی راجع به افراد پرهیز کنند، دنبال وحدت جامعه باشیم، دنبال آرامش و ثبات در استان باشیم.

سپهوند، تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات مرکزی در موعد مقرر موارد لازم را از طریق وزارت کشور و فرمانداری‌ها اعلام خواهد کرد، بعد از اعلام آرای هیئت نظارت مرکزی و استان، باز داوطلبان محترم می‌توانند همراه با مستندات اعتراض کنند تا دوباره مورد بررسی قرار گیرند.

وی تأکید کرد: از شایعات نادرستی که معمولاً راجع به افراد مطرح می‌شود پرهیز شود تا در موعد مقرر نتایج اعلام شود.

دکمه بازگشت به بالا