جامعه

اهدای نشان شجاعت به دانش‌آموز حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

وزیر آموزش و پرورش با سفر چند به استان فارس با خانواده دانش آموز فداکار کواری حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ (ع) دیدار و نشان شجاعت سازمان دانش آموزی را به این دانش آموز اهدا کرد.

به گزارش تیتر اول، رضا مراد صحرایی در سفری چند ساعته به شهر طسوج شهرستان کوار استان فارس، با حضور در منزل محمد مبین قدرتی؛ دانش آموز شجاع حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، از نزدیک با این دانش آموز و خانواده‌اش دیدار و از حرکت شجاعانه این دانش آموز تجلیل کرد.

وزیرآموزش و پرورش در این دیدار صمیمی پس استماع شرح ماوقع از زبان محمد مبین و برادرش محمد متین قدرتی، اظهار کرد: ایثار، فداکاری و شجاعت جزئی از فرهنگ اصیل ایرانی است لذا با ورود اسلام به سرزمین پارس و ایران، این شجاعت مایه اعتقادی و دینی به خودش گرفت‌ و به یکی از ویژگی‌های بارز ایرانیان تبدیل شد. حادثه تروریستی اخیر شاهچراغ علیه السلام در شیراز، عمق کینه دشمن با فرهنگ ایران اسلامی را نشان داد.

وی افزود: صحرایی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی یکی از مفاهیمی که در زندگی این ملت متولد شد همین روحیه شجاعت و فداکاری است.

صحرایی ادامه داد: حماسه کربلا الگویی بی‌بدیل برای نسل‌ها ساخته است، اینکه یک دانش آموز اینگونه شجاعانه و با روحیه‌ای که در هیچ کلاسی تدریس نشده رفتار می‌کند نتیجه این فضایی است که فرهنگ عاشورا ساخته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برگزاری آئین‌های اسلامی، یادواره شهدا و سایر مراسم معنوی و تشریح شجاعت‌های یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام در واقعه عاشورا، در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شجاعت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: به عنوان وزیر آموزش و پرورش هنگامی که فیلم حمله تروریستی شاهچراغ علیه السلام و حرکت شجاعانه دانش آموز کواری را مشاهده کردم وظیفه خود دانستم در اولین فرصت برای قدردانی و اهدای نشان شجاعت به دیدن این بزرگ مرد کوچک بیایم.

صحرایی گفت: اگرافراد تنها در فیلم و انیمیشن‌ها و.. مثل این شجاعت را می‌بینند اکنون در این مکان یک الگوی واقعی در کنار ما حضور دارد و در فرهنگ ما این از نمونه حماسه آفرینی‌ها بسیار است.

وی ادامه داد: به خاطر این فرهنگ و این ویژگی‌ها بر خود می‌بالیم و این اقدام نشان داد که نظام تعلیم و تربیت ما در مسیر صحیح حرکت می‌کند لذا در این نظام چنین فرهنگی رشد می‌کند و این برای ما امیدوار کننده است تا استوارتر از قبل این مسیر را ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این بچه‌ها نشان دادند که این نسل برای مقابله با هر تهدیدی در آینده آماده‌تر از نسل گذشته است، امید، ایمان و خودباوری سه ویژگی است که در این نسل نونهال وجود دارد و آینده روشنی را نوید می‌دهد.

وی ادامه داد: در سازمان دانش آموزی نشان ملی شجاعت داریم که تنها یک بار و آن هم به شهید علی لندی؛ نوجوانی که به دل آتش زد و خانواده‌ای را نجات داد، و به یک اسطوره تبدیل شد، اهدا کردیم و امروز برای دومین بار این نشان شجاعت را به این پسر نونهال کواری اهدا می‌کنیم.

صحرایی اذعان کرد: این اتفاق نشان داد، شجاعت در کودکان ماست بنابراین هنگامی که این ویژگی به فرهنگ تبدیل شود تنها یک پیام را به دشمن مخابره می‌کند و آن این است که ما شکست ناپذیر هستیم.

شایان ذکر است؛ درحادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ (ع)، عیسی قدرتی به همراه همسر و فرزندانش محمد متین، محمد مبین و مهرسانا از زائرین حرم شاهچراغ علیه السلام بودند که پس از زیارت و هنگام خروج با حمله تروریست مهاجم مواجهه می‌شوند، پدر از ناحیه پا زخمی و بر زمین می‌افتد در این هنگام محمد مبین فرزند کوچک علیرغم تیراندازی مهاجم و فضای رعب و وحشت ایجاد شده، به سمت پدر برمی‌گردد و با شجاعت تمام تلاش می‌کند او را از مهلکه نجات دهد.

گفتنی است، پدر این دانش آموز از ناحیه پای چپ مجروح و اکنون در یکی از بیمارستان‌های شیراز بستری و تحت درمان قرار دارد.

محمد مبین و محمد متین دانش آموزان پایه اول و سوم در دبستان امام خمینی (ره) شهر طسوج شهرستان کوار هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ در حمله تروریستی شامگاه روز یکشنبه بیست و دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ به حرم مطهرحضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) دو تن از خادمان حرم شهید و ۷ نفر از زائران شاهچراغ علیه السلام مجروح شدند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا